خلاصه اخبار چهارشنبه هجدهم مردادماه در آذربایجان غربی

خلاصه اخبار مهم چهارشنبه هجدهم مردادماه در آذربایجان غربی اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛

**تعهد 90 میلیارد ریالی آذربایجان غربی برای بازسازی عتبات عالیات

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: این استان بر اساس برنامه سال جاری تعهد کرده است تا برای بازسازی عتبات عالیات 90 میلیارد ریال هزینه کند.

** استاندار آذربایجان غربی:

درنخستین نمایشگاه تخصصی و صادراتی معدن، صنایع معدنی، سنگ های تزئینی، ماشین آلات و صنایع وابسته منطقه آزاد ماکو گشایش یافت و استاندار آذربایجان غربی در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت: فعالان بخش معدن خود را به تجهیزات نوین و روز جهان مجهز کرده و فعالیت های معدنی را به صورت علمی و صنعتی پیگیری کنند تا کمترین آسیب به عرصه های ملی و طبیعی وارد شود.

** تجهیز 5600 هکتار از اراضی کشاورزی دشت مهاباد به آبیاری تحت فشار

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون پنج هزار و 600 هکتار از 25 هزار هکتار اراضی آبی دشت مهاباد به روش های نوین آبیاری تجهیز شده است.

** مدیرکل میراث فرهنگی: بازار تاریخی خوی مرمت می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به مرمت بازار تاریخی خوی، گفت: مراحل مرمت این طرح به علت تعطیلی موقت کسب و کار باید سریع انجام شود تا داد و ستد در این بازار به حالت عادی برگردد.

** آموزگاران خویی رتبه اول جشنواره الگوهای تدریس کشور را کسب کردند

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش خوی گفت: آموزگاران عشایری این شهرستان موفق به کسب رتبه اول کشوری جشنواره الگوهای برتر تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات شدند.

** نخستین کتابخانه سیار روستایی آذربایجان غربی 50 ساله شد

مدیر  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نخستین کتابخانه سیار روستایی این استان در سال 1346 شمسی راه اندازی شده است، گفت: این کتابخانه سیار که در مسیر ارومیه به سلماس به کودکان و نوجوانان ارائه خدمت می کند، امسال 50 ساله شد.

** ساخت 160 باب مدرسه توسط خیران در آذربایجان غربی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: خیرین مدرسه ساز 160باب مدرسه با 645 کلاس درس را با زیربنایی حدود 52 هزار متر مربع به صورت خیریه یا مشارکتی احداث و به بهره برداری رسانده اند.

** پیشرفت 96 درصدی کلینیک ویژه تخصصی پیرانشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات شاخص دولت تدبیر و امید در عرصه سلامت در استان گفت: کلینیک ویژه تخصصی بیمارستان امام خمینی(ره) پیرانشهر در حال حاضر 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/ب

خلاصه اخبار مهم چهارشنبه هجدهم مردادماه در آذربایجان غربی اعلام می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.