در جلسه ارائه برنامه کاندیداهای شهرداری تهران؛

درخواست منتخبان شورای پنجم از نجفی برای پایان دادن به قهر 14 ساله

 منتخبان شورای پنجم شهر تهران در جلسه ارائه برنامه کاندیداهای شهردار به طرح موضوعاتی پرداختندکه از مهم ترین آنها چگونگی تعامل شهردار با دولت بود.

درخواست منتخبان شورای پنجم از نجفی برای پایان دادن به قهر 14 سالهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد سالاری منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه برنامه‌های نجفی کاندید شهرداری تهران با بیان اینکه مهمترین مقوله در شهرداری تهران ساختار سرمایه انسانی است،گفت: بدون ایجاد انگیزه در سرمایه‌های انسانی نمی‌توانیم اتفاقات خوبی را در شهر تهران رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه نحوه تعامل با سایر سازمان‌ها و نهادها باید مورد توجه شهردار آینده قرار بگیرد، افزود: بحث لایحه مدیریت شهری و همچنین تعامل با دولت فعلی باید یکی از مهمترین ویژگی‌های شهردار آینده باشد.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران خطاب به نجفی گفت: می‌خواهم بدانم که آیا شما به عنوان کاندید شهرداری تهران با شخص رئیس جمهور و کابینه وی به عنوان هسته مرکزی ارتباط خواهید داشت یا خیر؟ و همچنین برای حضور در لیست کاندیدهای شهرداری تهران با رئیس جمهور مشورت کرده اید؟

سالاری با بیان اینکه بدون همکاری با دولت نمی‌توان مشکلات شهر تهران را برطرف کرد، افزود: انتظار ما از شهردار آینده این است که با دولت ارتباط نزدیکی داشته باشد تا بتواند مشکلات را به نحو مطلوبی برطرف کند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری موضوع نظارت‌پذیری شهرداران است، گفت: بدون تردید این موضوع خط قرمز شورای شهر تهران است به همین منظور از شهردار آینده تهران درخواست داریم که نسبت به مصوبات شورا بر اساس قانون عمل کنند.

رسولی دیگر منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه راه پاستور از بهشت نمی‌گذرد خطاب به نجفی گفت: 14 سال شهرداری و دولت با یکدیگر قهر بودند به همین منظور می‌خواهم بدانم آیا شما به این قهر 14 ساله پایان خواهید داد یا خیر؟

وی ادامه داد: بدون شک شورای شهر پنجم همکاری نزدیکی با دولت دوازدهم خواهد داشت به همین منظور امیدوارم که شهردار آینده تهران به این قهرهای 14 ساله تهران پایان دهد و به صورت مهمان در جلسات هیئت دولت شرکت کند.

رسولی یادآور شد: از آقای نجفی انتظار دارم به پزشکان خود توصیه کنند از شهرداری نروند و در شهرداری تهران باقی بمانند.

تقدیر منتخبان پنجمین دوره شورای شهر از 32 درصد خدمات قالیباف

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما به عنوان افراد اصلاح‌طلب از قالیباف برای 32 درصد از خدماتش تشکر می‌کنیم گفت: بدون تردید سبک و سیاق قالیباف را برای اداره شهر نمی‌پذیریم و آن را تغییرخواهیم داد.

علی عطا منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به برنامه های ارائه شده توسط نجفی کاندید شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: می‌خواهم بدانم که به صورت مشخص در حوزه شهرسازی ذیل چه برنامه‌هایی اقدام خواهید کرد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر در حوزه شهرسازی به طرز عجیبی اقدام شده است، افزود: باید تغییری در حوزه شهرسازی و بحث درآمدهای آن ایجاد شود چرا که بر اساس مباحث مطرح شده هم اکنون هشتاد درصد از منابع درآمدی کلانشهرها از عوارض ساخت و ساز تامین می شود که این موضوع برای برخی از افراد محل کسب درآمد شده است.

امینی منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه باید اقدامات اساسی در حوزه آسیب های اجتماعی کودکان کار و سایر آسیب‌ها انجام شود، تصریح کرد: توزیع ناعادلانه خدمات در شهر تهران باعث شده که عده ای از این نابرابری رنج ببرند به همین منظور باید یک راهکار اساسی در راستای این موضوع اندیشیده شود.

حجت نظری منتخب پنجمین دوره شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه باید از ظرفیت تشکل‌های غیردولتی در شهرداری استفاده شود، گفت: باید توانمندسازی معلولان در برنامه‌های شهرداری برنامه‌ریزی شود.

فخاری دیگر منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عدم بکارگیری سرمایه‌های اجتماعی و جوانان در شهرداری تهران افزود: متاسفانه در 15 سال گذشته به صورت اجباری این سرمایه‌ها را کنار گذاشته اند به همین منظور امیدوارم شهردار آینده تهران از این سرمایه‌ها به نحو احسنت استفاده کند.

وی اضافه کرد: موضوعی که باید مشخص شود این است که اگر شما شهردار شوید تغییراتی در شهرداری ایجاد می‌کنید یا خیر؟

الویری دیگر منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه فساد در شهرداری تهران نهادینه شده است ،گفت: می خواهم بدانم که نجفی اگر شهردار شود چه برنامه‌ای برای مقابله با فساد در شهرداری تهران خواهد داشت؟

نوری دیگر منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران به مشکلات محیط زیستی در شهر تهران اشاره کرد و گفت: در 14 سال گذشته این موضوع به شدت افزایش یافته به گونه‌ای که کیفیت زندگی در شهر کاهش یافته و مطلوب شهروندان نیست.

 وی ادامه داد:شاهد مهاجرت‌های بی رویه به شهر تهران بوده‌ایم به همین منظور می‌خواهم بدانم که برنامه آتی شما برای رفع این مشکل چیست؟

 نوری با بیان اینکه در حال حاضر واحدهای خالی از سکنه در شهر تهران بسیار زیاد است، گفت: سوالی که مطرح می‌شود این است که برای کنترل جمعیت و مهاجرت در شهر تهران چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد؟

 علیخانی دیگر منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع حمل و نقل عمومی، گفت: نمی‌دانم چرا این موضوع در برنامه آقای نجفی مغفول مانده است.

 علیخانی اضافه کرد: موضوع آلودگی هوا و ترافیک شهر تهران صدای مردم را درآورده به همین منظور امیدوارم شهردار آینده برای رفع این موضوع یک تصمیم جدی اتخاذ کند.

 خلیل آبادی منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی نام شورای شهر باید «شورای شهر تهران ری و شمیرانات» باشد، گفت: امیدوارم شهردار آینده تهران به تمام مناطق تهران توجه ویژه داشته باشد.

 وی اضافه کرد: امیدوارم تعامل خوبی بین شورا و شهرداری به وجود بیاید چرا که مردم از این دوره مدیریت شهری و شورا انتظار ویژه‌ای دارند.

 خلیل آبادی با بیان اینکه از بهشت به پاستور رفتن مانعی ندارد، تاکید کرد: رفتن از مسیر بهشت به پاستور اگر با رای و اعتماد مردم باشد مانعی ندارد، اما رفتن از این مسیر با رانت خواری درست نیست.

محسن هاشمی دیگر منتخب پنجمین شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تهران به یک سیاه چاله تبدیل شده است، افزود: در حال حاضر شهر تهران وضعیت مناسبی برای حضور گردشگران به تهران ندارد به همین منظور امیدوارم شهردار بعدی تهران به بحث جهانی شدن تهران توجه ویژه‌ای داشته باشد و برای حضور گردشگران هتل و ترانزیت مناسبی فراهم کند.

 زهرا نژاد بهرام منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران به مصاحبه روز گذشته قالیباف شهردار تهران اشاره کرد و گفت: شهردار تهران اعلام کرده همه کارها در شهر تهران انجام شده و تنها موضوع آلودگی هوا باقی مانده که آن به دلیل کم کاری دولت مغفول مانده است.

 وی اضافه کرد: می‌خواهم بدانم که آیا آقای نجفی موضوعات مطرح شده را قبول دارد یا خیر؟ و اگر آن را باور ندارد برای رفع آلودگی هوا در شهر تهران چه برنامه‌ای خواهند داشت؟

 میر لوحی دیگر منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران به موضوع منابع ناپایدار و پایدار شهر تهران اشاره کرد و گفت: باید برنامه‌ها در خصوص این حوزه به صورت مشخص اعلام شود، چرا که در حال حاضر در بخشی از پروژه‌ها مناقصه برگزار نمی‌شود که امیدوارم شهردار بعدی تهران به واگذاری‌های انجام شده توجه ویژه‌ای داشته باشد.

نجفی:برای شهردار شدنم با رئیس جمهور مشورت کردم

نجفی در پاسخ به سوال منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه قبل از تدوین برنامه‌های خود برای کاندید شدنم در شهرداری و تدوین برنامه‌هایم با روحانی رئیس جمهور کشورمشورت و هماهنگی کردم،اظهار داشت: اگر شهردار تهران شوم به قهر 14 ساله دولت و شهرداری پایان خواهم داد.

وی با اشاره به موضوع نظارت پذیر بودن از شورا تاکید کرد: بدون تردید به نظارت پذیری هر مدیری در هر مکانی معتقد هستم و نظارت را اصلی ترین وظیفه شورای شهر می‌دانم.

کاندید شهرداری تهران با بیان اینکه باید در راستای فراهم کردن شرایط برای زندگی شهروندان اقدام کنیم، گفت: زمانی که دسترسی اطلاعات برای شهروندان آسان و آزاد شود، این به معنی نظارت پذیری است.

وی ادامه داد: بدون تردید شهروندان باید به اطلاعات شهر دسترسی داشته باشند، چرا که این موضوع خود یک نظارت از بخش عمومی شهر است.

نجفی تاکید کرد: اگر شهردار تهران شوم  ازسیستم فناوری رایزنی می‌کنم تا پس از انتخاب، ظرف 2 ماه تمام قراردادهای بالای یک میلیارد تومان در سایت شهرداری تهران قرار گیرد تا همه شهروندان بتوانند به آن دسترسی داشته باشند

وی اضافه کرد: هر مناقصه و مزایده‌ای در سایت گذاشته خواهد شد، چرا که معتقدم این اتفاق می تواند بخش نظارت بر شهرداری تهران را حل و فصل کند.

کاندید شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس اظهارات اعضای شورای شهر چهارم هیچ کس نمی‌داند که در برخی از پروژه ها چه اتفاقاتی رخ داده است، یادآور شد: اگر رویکرد تازه‌ای در شهرداری اتخاذ شود و همه از جزئیات پروژه‌ها آگاه شوند، می‌توانیم برخی از موضوعات را اصلاح کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه قرار نیست تنها به شهرداری تهران نگاه 4 ساله داشته باشیم، افزود: نگاه ما باید نگاهی آینده نگر باشد.

نجفی با بیان اینکه باید بنیان گذار شفاف سازی در شهرداری تهران باشیم، تاکید کرد: اگر این موضوع نهادینه شود، هیچ کس نمی‌تواند آن را تغییر بدهد، چرا که مردم همیشه خواستار آن هستند.

وی با بیان اینکه بدون تردید به دنبال استفاده از همه ظرفیت‌های خالی برای کسب درآمد برای شهر تهران هستیم،گفت: بدون تردید نمی‌خواهیم از روش‌های سهل الوصولی مانند تراکم مازاد، تغییر کاربری و جرایم کمیسیون ماده 100 استفاده کنیم بلکه می‌خواهیم به دنبال راهکارهای سالم‌تری برای کسب درآمد شهر تهران باشیم.

وی ادامه داد: در دی ماه امسال که بودجه شهرداری تهران بسته می‌شود، درآمدهای پایدار و تغییر آنها را مد نظر قرار خواهیم داد. 

نجفی با تاکید بر اینکه عده‌ای معتقدند شهر تهران گران اداره می‌شود، گفت: بدون تردید برخی از پروژه‌ ها می‌تواند با هزینه کمتری اجرا شود، به این منظور با این تغییر مدیریت، هزینه‌ها بسیار تغییر خواهد کرد. 

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی قضایی
۱۶:۵۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
بابت 32 درصد خدمات شهری از قالیباف تقدیر می کنید؟
عمرا اگر یک درصد قالیباف عرضه کار داشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
فقط دم قالیباف گررم
آخرین اخبار