دوستی‌های مجازی؛ ترفند مجرمان سايبری برای سوء استفاده از کاربران است

رئيس پليس فتا کردستان گفت: کاربران در فضای مجازی، برای انتخاب دوست باید احتیاط بیشتری کنند، چرا که مجرمان سایبری از این ترفند نهایت استفاده را برای کلاهبرداری و اخاذی می‌برند.

دوستی‌های مجازی؛ ترفند مجرمان سايبری برای سوء استفاده از کاربران استبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ شاکری فتا گفت: محدود کردن دوستی‌ها در فضای مجازی‌، نکته با اهمیتی است که کاربران برای در امان بودن از تهدیدات این حوزه باید رعایت نمایند‌. در شبکه‌های اجتماعی بسیاری از اطلاعات خصوصی افراد از قبیل تصویر ، هویت‌، جنسیت‌، موقعیت اجتماعی‌، تحصیلات و ... جعلی است و کلاهبرداران و مجرمان به جهت پوشش گذاشتن بر اهداف مجرمانه خود با هویت‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی حضور می‌یابند‌.

وی افزود: بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی این تصور را دارند که هرچه روابط گسترده‌تری در این شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنند و دوستان بیشتری انتخاب نمایند شناخته شده‌تر و مطرح‌تر می‌شوند لذا این تصور اشتباه بوده و این نوع فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تهدیدات و آسیب‌های زیادی را در پی دارد‌.

سرهنگ شاکری در پایان گفت: در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، دوستی‌های اینترنتی نیز همانند دوستی‌های فضای واقعی می‌بایست محدود باشد چراکه هر فرد دارای خصوصیات اخلاقی و شخصیتی خاص خود است و حتی روی دوستان قدیمی نیز نمی‌توان حساب کرد چرا که در گذشت زمان این احتمال وجود دارد که دچار تغییرات رفتاری و مشکلات اجتماعی شده باشد و به راحتی از ارتباط با ما سوء استفاده نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار