قطب‌الدین صادقی:

«بانویی از اسلو» دارای انسجام و ترکیب خوبی است

قطب‌الدین صادقی گفت: در نمايش «بانویی از اسلو» کشش‌های عاطفی جایگزین انگیزه‌های اجتماعی شده است.

«بانویی از اسلو» دارای انسجام و ترکیب خوبی استبه گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایش «بانویی از اسلو» به کارگردانی علی اتحاد و مجید رحیمی جعفری با حضور قطب‌الدین صادقی اجرا شد.

پس از پایان نمایش قطب‌الدین صادقی در تحلیل این اثر نمایشی که نمایشنامه آن بر اساس «خانه عروسک» ایبسن نوشته شده است، بیان کرد: «خانه عروسک» اثر بزرگی است و در اصل در مورد آزادی زن و به دست آوردن جایگاه زن در جامعه‌ای است که توسط قدرت مرد ناديده گرفته می‌شود. شخصیت اصلی قصه در یک بحران در می‌یابد که باید خودش را پیدا کند.

وی افزود: قرائتی که نویسنده و کارگردان نمایش «بانویی از اسلو» از اين قصه، ارائه داده‌ است، در واقع در راستای همین معناست با کمی پیچیدگی‌های عاطفی و روانی. در واقع روان‌شناسی فردی و کشش‌های عاطفی بیشتر جایگزین انگیزه‌های اجتماعی شده است. به نظرم «بانویی از اسلو» دارای انسجام و ترکیب خوبی است.

صادقی اظهار کرد: طغیان نورا می‌توانست بزرگ‌تر از اینها باشد و درس بزرگی به دختران و زنان بدهد. تحول از اول تا آخر آنقدر زیاد نبود که شوک را بر جامعه زنان وارد آورد ولی در مجموع به نظر من یک اجرای شسته و رفته است با ترفندهای تکنولوژیک و مدرن مثل کاربرد موسیقی، فلاش بک و روایت‌های ذهنی.

گفتنی است؛ نمایش «بانویی از اسلو» به نویسندگی مجید رحیمی جعفری برداشتی آزاد از طرح داستانی «خانه عروسک» هنریک ایبسن است.

این نمایش به کارگردانی مجید رحیمی جعفری و علی اتحاد و تهیه کنندگی کتایون کیخسروی با بازی شهریار صیقلانی، نازنین فراهانی، حسام منظور و پیام امیرعبدالهیان هر شب بجز شنبه‌ها ساعت 21 در تالار حافظ بر روی صحنه می‌رود.

 

انتهای پیام/

 

نظركارگردان معروف تئاتر درباره نمايش بانويی‌ از اسلو

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار