اصفهان؛

شناسایی عوامل قاچاق سوخت به افغانستان در استان اصفهان

رانندگان 18 دستگاه خودروی نفتکش متعلق به قاچاقچیان سوخت که اقدام به قاچاق گازوئیل به کشور افغانستان می کردند در استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان ،نفتکش های شناسایی شده به قاچاق فرآورده نفت گاز (گازوئیل) به روش جاساز پالت ( مشک) در داخل مخزن نفتکش در منطقه علویجه در شمال اصفهان مبادرت می کردند.

حسین صادقیان  اظهار کرد: رانندگان این نفتکش ها قصد قاچاق فراورده سوختی نفت گاز را به کشور افغانستان داشتند که شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود : با بررسی کارشناسی حراست شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اصفهان مشخص شد که رانندگان این نفتکش ها با انتقال سوخت داخل باک به پالت (مشک) جاسازی شده داخل مخزن و پس از بارگیری هیدرو کربن داخل مخزن اصلی اقدام به قاچاق فرآورده نفت گاز به کشور افغانستان می کردند.

وی با بیان اینکه مایع شیمیایی هیدروکربن در شهرک صنعتی علویجه در این نفتکش ها بارگیری شده بود، خاطرنشان کرد: هنوز مشخص نشده که سوخت نفت گاز چه زمانی و در کجا در این نفتکش ها بارگیری شده است.

صادقیان گفت: شناسایی این نفتکش ها در پی مظنون شدن عوامل نیروی انتظامی شهرستان علویجه و در عملیات مشترک این نیرو با حراست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان صورت گرفت و این نفتکش ها که رانندگان آن از کشور افغانستان بودند، متوقف شدند.

وی حجم هر یک از پالت های قاچاق سوخت را حدود پنج هزار لیتر تخمین زد و گفت : برای اولین بار ماموران انتظامی در استان اصفهان موفق به کشف این روش قاچاق سوخت شدند.

وی اضافه کرد: پرونده مربوط به این قاچاق سوخت پس از دستگیری متخلفان توسط نیروی انتظامی برای بررسی بیشتر به محاکم قضائی ارجاع شده است.

شهر علویجه با حدود 11 هزار نفر جمعیت در بخش مهردشت شهرستان نجف آباد و حدود 70 کیلومتری شمال غربی کلانشهر اصفهان واقع شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.