رد‌پای مواد شیمیایی در فرآورده‌های آرایشی-بهداشتی ارگانیک

یک عضو انجمن متخصصین پوست ایران از وجود ترکیبات شیمیایی در محصولات آرایشی-بهداشتی ارگانیک خبر داد.

رد‌پای مواد شیمیایی در فرآورده‌های آرایشی-بهداشتی ارگانیکداریوش دائر عضو انجمن متخصصین پوست ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: متأسفانه علی رغم تبلیغات گسترده‌ای که در زمینه استفاده نکردن از مواد شیمیایی در محصولات آرایشی-بهداشتی ارگانیک یا طبیعی می‌شود، در بیشتر این لوازم نیز ترکیبات شیمیایی مضر وجود دارد.


وی بیان کرد: برای حفظ تمامیت، شکل‌پذیری، معطر ساختن، روان و شفاف سازی محصولات آرایشی باید از نگه‌دارنده، حالت‌دهنده‌ها و مواد شیمیایی معطر استفاده کرد، هیچ یک از محصولات آرایشی-بهداشتی ارگانیک نیز صددرصد گیاهی نیستند، علاوه بر این بسیاری از میوه‌ها یا گیاهان نیز خاصیت حساسیت زایی داشته و سبب واکنش‌های پوستی به ویژه در صورت تماس یافتن با اشعه خورشید می‌شوند.


این عضو انجمن متخصصین پوست ایران افزود: برخی از افراد نسبت به سبزیجاتی مانند جعفری، بومادران، گزنه، کرفس و رزماری یا میوه‌ها و صیفی‌جاتی مانند گوجه فرنگی، لیموترش، نارنج و پرتقال، کیوی، تمشک، توت فرنگی و انواع توت‌های وحشی حساسیت نشان می‌دهند.


دائر تاکیدکرد: در واقع همه مواد گیاهی یا طبیعی به علت دارا بودن مواد شیمیائی خاص در ترکیب‌های خود خواص درمانی یا مفید دارند و ذکر کلمه «گیاهی» یا «طبیعی» به معنای این نیست که این محصولات فاقد هر گونه مواد شیمیایی هستند، همچنین گاهی بر جعبه یا بروشور برخی فرآورده‌های آرایشی-بهداشتی کلماتی از قبیل: «ارگانیک تایید شده» ذکر شده بنابراین برخی مواد تشکیل دهنده این محصولات ارگانیک و بقیه ترکیبات این فرآورده‌ها شیمیایی هستند.


وی یادآور شد: داشتن تاییدیه از سازمان‌های بررسی کننده صلاحیت فرآورده‌های بهداشتی نشان‌دهنده ارگانیک بودن این محصولات است. همچنین افراد باید قبل از خرید محصولات آرایشی- بهداشتی ارگانیک به تاریخ تولید، انقضا و دستورالعمل استفاده از آن‌ها توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

هشدار انجمن متخصصان پوست ایران درباره استفاده از فرآورده‌های آرایشی-بهداشتی ارگانیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۱۴:۰۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
اینطور نیست ! برندهای ارگانیکی هستند که نود و پنج درصد ارگانیک و فقط پنج درصد آن آب است که آن هم طبیعی است ! نمونه آن که من استفاده می کنم برند زویی ارگانیک است
Canada
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتون
آخرین اخبار