قم؛

همایش فرهنگ اخلاق در ورزش

همايش فرهنگي اخلاق در ورزش ويژه مربيان و بانوان ورزشکار استان بمناسبت دهه کرامت و باهمکاري سازمان بسيج ورزشکاران در سالن بعثت خانه جوانان قم به انجام رسيد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حسن عابدي مدير کل ورزش و جوانان قم، در سخنان خود در همايش فرهنگي اخلاق در ورزش عنوان کرد:‌اگر در جامعه و حوزه ورزش روحيه پهلواني و گذشت وجود نداشته باشد ما به هيچ وجه مراحل سير پيروزي و قهرماني را طي نخواهيم کرد.

وي توسعه اخلاق و ارزش هاي اسلامي را يکي از اهداف اداره کل عنوان کرد و افزود:‌ توسعه اخلاق و ارزش هاي اسلامي در بين بانوان موجب نشر اين مسائل در خانوادها و بالطبع شاهد تاثير آن در جامعه خواهيم بود.

وی ابرازکرد: با طرح اين مطلب که اخلاق در جوامع مختلف به مقتضيات فرهنگ ها و دولت ها متفاوت بوده است ، از همان زمان صدر اسلام فتوت نشانه اخلاق در پيروزي ها و موفقيت ها بوده و بر اين عقيده بودند که اگر در جامعه‌ي اخلاق وجود نداشته باشد فعاليت هاي اجتماعي هيچ ارزشي ندارد.

مدير کل ورزش و جوانان قم گفت: در حوزه ورزش اگر روحيه پهلواني و گذشت وجود نداشته باشد ما به هيچ وجه مراحل سير پيروزي و قهرماني را طي نخواهيم کرد.

عابدي تصریح کرد: با اشاره به اين موضوع که در احاديث آمده است که خداوند افراد عفيف را بسيار دوست دارد ، ‌معقوله عفاف و حجاب در حوزه ورزش بانوان نماد اخلاق و ارزش هاي اسلامي است که خوشبختانه در جامعه ورزش کشور ما به صورت بارزي نمايان و قابل مشاهده است.

وي خاطرنشان کرد: اصل اخلاق در بين جامعه ورزش بانوان که همان عفت است مي بايستي در کلام، رفتار و پوشش در عرصه هاي مختلف رقابت هاي ملي و بين المللي مورد توجه باشد که اين اصل از جامعه ورزشي استان قم به صورت ويژه انتظار مي رود تا براي ساير بانوان فعال در عرصه ورزش نماد و الگو باشند.

انتهای پیام/ح

اخلاق درجامعه ورزش بانوان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار