قم؛

نهادینه کردن ورزش در خانواده هدف وزرات ورزش کشور

نقش ورزش در رویدادهای اجتماعی و فرهنگی مهم می باشد و می بایست در راستای تحقق آن اقدامات لازم صورت گیرد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛فریبا محمدیان معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان کشور با حضور در اداره کل ورزش و جوانان استان،نقش قم را در حوزه ورزش موثر دانست و گفت : استان قم با استفاده از زیرساخت های انقلاب در حوزه های مختلف بویژه ورزش توانسته است تا نقش آن را در استان توسعه دهد.
 
محمدیان با اشاره به سازه های عمرانی اسلامی شهر قم و ایجاد اماکن ورزشی ویژه بانوان در استان افزود : ما در تلاش هستیم تا با حمایت و پشتیبانی از ادارات ورزشی استانها، آن ها را در تحقق برنامه های اجرایی در ایجاد اماکن ورزشی جهت تسهیل در انجام ورزش های هوازی بانوان در سراسر استانها مدیریت و راهنمایی کنیم تا بانوان استان ها بتوانند با آسایش خاطر بیشتری به انجام این مهم بپردازند.
 
وی در ادامه تاکید کرد : مبحث آمایش ورزشی بانوان در استان ها بویژه استان قم یکی از اهداف اقتصادی وزارت به شمار می رود و در تلاش هستیم تا با ظرفیت سنجی و نیاز سنجی مناسب بتوانیم در کوتاه مدت بیشترین و مناسب ترین نتایج را برای استان و برنامه های پیش وری وزارت ایجاد کنیم. یکی از استراتژی های اداره ورزش کشور نهادینه کردن ورزش در خانواده ها می باشد و می بایست سهم بیشتر برنامه در حوزه ورزش باشد تا با ایجاد نشاط در نظام خانواده، بتوانیم خانواده ای سالم و در پی آن جامعه ای سالم را ایجاد کنیم.
 
معاون ورزش بانوان وزارت ورزش وجوانان تصریح کرد : ورزش به عنوان یک ابزار دقیق اجتماعی و اقتصادی می تواند پوشش دهنده ی بسیاری از اتفاقات اجتماعی و منابع اقتصادی باشد و می بایست نقش آن پیش از پیش در استان ها تقویت شود تا بتوان از طریق آن آموزه های اجتماعی ، دینی و فرهنگی را به نسل جوان انتقال دهیم.
 
محمدیان در پایان افزود : با توجه به نقش ورزش در ابعاد گوناگون اجتماعی و فرهنگی، در حوزه اشغال زایی نیز می تواند موثر باشد و ما در سالهای گذشته شاهد تاسیس شرکت های دانش بنیان از سوی جوانان کشور و اشتغال زایی ورزشی در این حوزه ها بودیم که این مهم بسیار حائز اهمیت است.

حسن عابدی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان قم در این دیدار ضمن اشاره به محدودیت ها و مشکلات پیش روی ورزش در حوزه ی بانوان گفت : امروزه برطرف کردن مسائل و مشکلات جوانان بویژه بانوان در حوزه ورزش در استان یکی از اهداف اداره کل می باشد و در تلاش هستیم تا با توجه به محدودیت های مذهبی و فرهنگی بانوان در حوزه ورزش در استان بتوانیم نیازهای این قشر مهم را جهت انجام امور ورزشی برطرف کنیم.

وی افزود : از جمله مشکلات پیش روی بانوان استان نبود فضای باز عمومی جهت انجام ورزش های هوازی می باشد که این خود به عنوان یک محدودیت در راستای انجام برنامه های اجرایی می باشد که می بایست تدابیر لازم جهت انجام این مهم صورت گیرد.
 
این مقام مسئول حمایت از تیم های ورزشی بانوان را یکی از برنامه های در حال اقدام اداره کل دانست و تصریح کرد : ما می بایست با انجام حمایت های لازم از تیم های ورزشی بانوان و هیئت های ورزشی مانع از سوق پیدا کردن آنها به سمت اسپانسرهای غیرمتعارف شویم تا بتوانیم میزان نیازهای آن ها را به حداقل برسانیم.
 
حسن عابدی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان در پایان این دیدار افزود: در راستای تحقق اهداف وزارت و تامین نیازهای هیئت های ورزشی می بایست در بحث واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی با حساسیت بیشتری پیگیری کنیم تا بتوانیم از این طریق بودجه های لازم جهت تحقق اهداف وزارت و ایجاد برنامه های مدون ورزشی در استان تشکیل دهیم.
 
انتهای پیام/ص
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار