اهواز؛

ارسباران آذربایجان میزبان "سوخو" خوزستان

نمایش سوخو با موضوع 4 آذر ۱۳۶۵ طولانی ترین بمباران پس از جنگ جهانی دوم در اندیمشک، به جشنواره ی ارسباران اهر آذربایجان شرقی راه یافت.

امین پورمند کارگردان نمایش خوسو در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: "سوخو" نمایش مظلومیت مردم مقاوم اندیمشک است که در 4 آذر ۱۳۶۵ یک ساعت و 45 دقیقه در معرض بمباران ۵۴ فروند هواپیمای جنگی عراق قرار گرفتند و بیش از ۳۰۰ شهید و صدها جانباز یادگاری بر پیشانی این شهر است.

پورمند اضافه کرد: این نمایش با نویسندگی پژمان شاهوردی و 5 نفر از بازیگران توانمند اندیمشک(رویا نصیری _ پریسا میرزاوندیان _ مجید خادمی _ مهرداد امیرنیا _ علی جعفری)از میان نزدیک به ۲۰۰ اثری که به جشنواره ی کشوری ارسباران فرستاده شد، در میان 5 اثر میدانی محیطی راه یافته به این جشنواره دیده می شود.

این کارگردان بیان داشت: این دوره ی یازدهم جشنواره ی ارسباران است و گروه نمایش طلوع دومین بار است که در این جشنواره شرکت میکند.سال گذشته نیز مقام دوم بازیگر نقش زن را به خود اختصاص دادیم.


پورمند در مورد ژانر و موضوع کارهای تولید شده اش گفت: 90 درصد اثار تولید شده من با موضوع دفاع مقدس بوده و این بار بخاطر اهمیت و جلوه بخشیدن و پاسداشت خون شهدای 4 آذر اندیمشک سوخو را تولید کردم .

شایان ذکر است؛چندی پیش نیز  این کارگردان با نمایش «ادوارد» و کسب 3 جایزه در جشنواره ی منطقه ای اسلام آباد غرب کرمانشاه برای خوزستان افتخار آفرینی کرده است.

امین پورمند متولد۱۳۶۴ اندیمشک از سال ۸۳ کارگردانی را با نمایش صبور به نویسندگی مهرداد یارانی مخصوص اغاز کرد و تا کنون ۱۱ نمایش را کارگردانی کرده است.


این کارگردان اندیمشکی در جشنواره های مختلف در سطح ملی ، منطقه ای و استانی شرکت و چندین رتبه کارگردانی کسب کرده است.

همچنین نمایش های موفقی در سال ۹۵ از جمله جشنواره سراسری تئاتر ارسباران (نمایش کوچه خیابان خانه)، جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان(نمایش اوژاژ)، جشنواره منطقه ای تئاتر لاله های سرخ (نمایش کوچه) و جشنواره منطقه ای تئاتر شرهانی (نمایش کوچه) را در کارنامه ی خود دارد.


انتهای پیام/و

 

راهیابی «سوخو»ی اندیمشک در ارسباران آذربایجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.