معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان:

هشدار به شایعه پراکنان احداث راه دسترسی به دریاچه گهر

با شایعه پراکنان خبر کذب احداث راه دسترسی به دریاچه گهر برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: چند روزی است افرادی معلوم الحال در حال انتشار خبر کذب احداث راه دسترسی به دریاچه گهر هستند که با این افراد برخورد جدی و قانونی می‌شود.


محمد اصلانی با رد شایعه احداث راه دسترسی به دریاچه گهر افزود: برغم اینکه احداث راه دسترسی به این دریاچه از اساس کذب بوده و مسئولان کشور و مدیریت استان این مهم را بار‌ها رد کرده اند، اما متاسفانه این روز‌ها عده‌ای بر طبل بی اعتمادی مردم می‌کوبند و با موج سواری بر احساسات پاک آن‌ها به شایعات دامن می‌زنند.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: هر سال گردشگران خارجی و داخلی زیادی جذب این دریاچه می‌شوند لذا هرگونه احداث راه دسترسی به آن غیرقانونی است.


چند روزی است عده‌ای در فضای مجازی ادعا می‌کنند قرار است جاده دسترسی از سمت الیگودرز به دریاچه گهر احداث شود که این شایعات موجب اعتراض تعدادی از شهروندان دورود و ایجاد پویش‌هایی با موضوع جلوگیری از احداث این جاده دسترسی شد.


دریاچه کوهستانی گَهَر با ارتفاع ۲ هزار و ۳۵۰ متر از سطح دریا در منطقه حفاظت شده اشترانکوه لرستان قرار دارد که به نگین اشترانکوه معروف است و به سبب نداشتن راه ماشین رو تا حد زیادی از تخریب و آلودگی به دور ماند ه‌است.


هر سال حدود ۷۰ هزار گردشگر از این منطقه بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/م

احداث راه دسترسی به دریاچه گهر نگین اشترانکوه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.