اصفهان؛

برخورد با حفاری چاه‌های غیر مجاز در شهرستان چادگان ضرورت دارد

اولویت اصلی شورای حفاظت از منابع آب شهرستان چادگان باید برخورد قانونی با چاه‌های حفاری‌شده غیر مجاز و چاه‌هایی که اضافه برداشت دارند برخورد کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرماندار شهرستان چادگان اظهار داشت: با توجه به وضعیت زیست‌محیطی شهرستان و به‌ منظور حفظ و صیانت از حریم و بستر رودخانه‌ها، ادارات حفاظت محیط‌ زیست، منابع آب و شبکه بهداشت شهرستان چادگان با نظارت بیشتر نسبت به واحدهای آلاینده منطقه، خصوصاً پساب خروجی آن‌هایی که به سمت رودخانه زاینده‌رود می‌ریزد، اقدام کنند.

 مهدی اسدپور گفت:در زمینه ساماندهی آب کشاورزی و آب شرب روستاها بخشداری‌ها و شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها با هماهنگی امور منابع آب، جهاد کشاورزی و آبفار روستایی در رابطه با استفاده بهینه از آب فرهنگ‌سازی کنند تا با استفاده صحیح از این نعمت خدادادی همه مردم بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: اولویت اصلی شورای حفاظت از منابع آب شهرستان چادگان باید برخورد قانونی با چاه‌های حفاری‌شده غیر مجاز و چاه‌هایی که اضافه برداشت دارند، باشد.

اسدپور تصریح کرد: با توجه به بحران آب، پروژه انتقال آب از رودخانه زاینده‌رود به سمت «بن» در استان چهارمحال بختیاری متوقف شد و هیچ عملیاتی در راستای برداشت آب در این مسیر اقدام نخواهد شد.

اسدپور یادآور شد: برداشت آب ازرودخانه زاینده‌رود به صورت غیر مجاز صورت می‌گیرد که با همکاری نیروی انتظامی با متخلفان برخورد شده است، این افراد با استفاده از موتور بنزینی و تراکتور از رودخانه به صورت غیر مجاز آب برداشت می‌کردند.

فرماندار شهرستان چادگان عنوان داشت: در شرایطی که تقریباً در همه جای کشور با بحران کم‌آبی مواجه هستیم همه دستگاه‌های اداری و اجرایی شهرستان چادگان جهت حفاظت از منابع حیاتی باید بسیج شوند.

 

 

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار