اصفهان؛

عمود پروازها و پهبادها از گسترش حادثه جلوگیری می کنند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان گفت: عمود پروازها و پهباد ها از توسعه حادثه جلوگیری می کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهزاد بزرگزادگفت: رویکرد شهر تغییر کرده از همین رو دیگر نمی توانیم به صورت سنتی به مباحث نگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه بافت و مبلمان شهری نسبت به سالهای گذشته بسیار تغییر کرده است، ادامه داد: در  گذشته سازهای ساختمان ها یک طبقه بودند اما اکنون نیز به ۲۰ طبقه رسیده از همین رو باید دیدگاه های خود را برای سرویس دهی به روز کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان عنوان کرد:در این راستا به دنبال تجهیز این سازمان نردبان های جدیدی برای ساختمان های مرتفع خریداری شده است.

بزرگزاد با تاکید براینکه عمود پروازها جهت آتش را نشان می دهد از همین رو می توانیم از گسترش حادثه جلوگیری کنیم، گفت: همچنین پهپاد آتشنشان و عمود پروازها نیز در زمانی که حریقی رخ می دهد فعالیت خود را آغاز و اطلاعات لازم را به سازمان اعلام می کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تانکرهای متعددی از مواد شمیایی و هیدروکربنیک در شهر حمل می شود که قابل اشتغال و سمی هستند، ادامه داد: اگر برای تانکری حادثه ای رخ داد با استفاده از سنسور پهباد ها می توانیم محیط آلوده و درصد آلودگی را تشخیص دهیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: اگر فردی در کوه صفه سقوط کند با استفاده از این پهبادها می توانیم جستجوها را انجام دهیم همچنین می توانیم این پهبادها را به دوربین ترمال مجهز کنیم تا بر اساس حرارت بدن فرد جستجو را دنبال کنیم.

بزرگزاد در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه موتورهای برقی فاقد صوت و آلودگی محیط زیست هستند، تاکید کرد: زمانی که می خواستیم از بازار بزرگ شهر بازدید کنیم با موتورهای سیکلت هایی که دارای کاربراتور بودند و سر وصدا و آلودگی صوتی داشتند، این مهم انجام می شد اما با راه اندازی موتورهای برقی می توانیم بدون آلودگی صوتی در بازارهای بزرگ حرکت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ایام عید نوروز بیش از ۲ هزار چادر خواب در باغ فدک حضور دارند، اضافه کرد: با استفاده از موتورهای برقی گشت زنی بدون ایجاد سر وصدا انجام می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر اصفهان ادامه داد: نیروهای سازمان آتش نشانی اصفهان برای اولین بار در کشور یک دستگاهی را اختراع کردند که به سیستم اعلام حریق منازل متصل است تا اگر سیستم اعلام حریق منزلی خاموش شد، ستاد فرماندهی از وقوع حادثه مطلع و اقدامات لازم را اجرا کند.

بزرگزاد گفت: تجهیزات به روز باید برای نیروهای آتش نشانی تعریف شود چرا که کشور در تمام حوزه ها پیشرفت کرده است.

وی با بیان اینکه ۷۰ الی ۸۰ درصد از نیروهای آتش نشان دارای مدرک عالیه هستند، گفت: نیروهای آتش نشان باید دارای ایثارگری و شجاعت باشند که خوشبختانه تمام آتش نشانان کشور از شجاعت و ایثارگری های لازم برخوردار هستند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار