اصفهان؛

اصفهان پيشگام فناوری های نوين شهری مي شود

رییس مرکز فناوری های نوین شهرداری اصفهان گفت: شهر اصفهان با تشكيل مركز فناوري هاي نوين شهرداري اصفهان علاوه بر تحقق شهر دانش محور، پيشگام فناوري هاي نوين شهري مي شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهانمحمدرضا نيلفروشان در برنامه تلويزيوني «اينجا اصفهان» در ارتباط با فعاليت هاي اين مركز اظهار كرد: مركز فناوري هاي نوين شهرداري اصفهان از همان ابتداي تأسيس مأموريت پيدا كرد تا حركت چرخه علم را در شهر سريعتر كند.
وی با تاكيد بر اينكه هر چقدر چرخه توليد علم سريعتر شود، استعدادهاي نهفته در وجود شهروندان نيز بيشتر به جريان مي افتد، ادامه داد: در اين شرايط است كه ظرفيت هاي بي نظير آدمي فرصت ظهور و بروز پيدا كرده و مي توان اميد داشت منبع تمام نشدني علم در شهر به وجود آید.
رییس مرکز فناوری های نوین شهرداری اصفهان گفت: با تبديل علم به فناوري هاي نوين، شهر اصفهان در همه مسائل شهري پيشگام مي شود چرا كه این کلانشهر با وجود داشتن 2هزار دانشجوي دكترا و فوق ليسانس و وجود دانشگاه هاي مادر و شهرك علمي تحقيقاتي، دومين شهر علمي كشور محسوب مي شود.
وي با اشاره به اينكه به زودي كريدور علم و فناوري كشور نيز در اصفهان راه اندازي مي شود، عنوان كرد: همه اين ظرفيت ها، پيرو فرمايشات مقام معظم رهبري براي تبديل علم به ثروت اجرايي شده است چون به تعبيري مي توان اقتصاد مقاومتي را همان اقتصاد دانش بنيان دانست.
نيلفروشان تكيه بر پيشرفت هاي علمي را رمز موفقيت در اقتصاد دانش بنیان دانست و افزود:‌ اگر بتوان همه مسائل شهري را بر محور علم قرار داد بسياري از دغدغه ها و دل مشغولي هاي مردم نيز برطرف مي شوند.
وي در ادامه از پيشگامي اصفهان در ايجاد مركز فناوري هاي هاي نوين در بين كلان شهرهاي كشور خبر داد و گفت: شهر تبريز با توجه با مذاكراتي كه با اين مركز در شهرداري اصفهان داشت، مركز مشابه اي را راه اندازي كرده و شهر تهران نيز در آستانه راه اندازي آن قرار دارد.
رییس مرکز فناوری های نوین شهرداری اصفهان اين مركز را به عنوان درگاهي براي هماهنگي بيشتر مراكز علمي كشور معرفي كرد و افزود: البته در ابتداي تشكيل اين مركز نيازهاي شهر اصفهان پس از دريافت از معاونت هاي مختلف شهرداري اصفهان و براساس اولويت دسته بندي شد.
وي بخشي از فعاليت هاي اين مركز را اجرايي كردن ايده هاي خلاقانه شهري دانست و اضافه كرد: يكي از اين ايده ها، استفاده از عمود پرواز ايراني در عمليات هاي امداد و نجات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اصفهان بود كه مانور آن نيز چند روز گذشته با موفقيت انجام شد.
نليفروشان با اشاره به عملكرد اين عمود پرواز در عمليات هاي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني اظهار كرد: مسافتي كه خودروهاي اين سازمان در 12 دقيقه طي مي كنند، عمود پرواز در زير 3 دقيقه طي كرده و پس از رساندن خود به محل حادثه ، آنجا را به طور دقيق رصد مي كند.
وي با اشاره به برگزاري جشنواره باور در اصفهان تاكيد كرد: بسياري از فناوري ها و تكنولوژي هاي مدرن بايد با توجه به ساختار و نيازهاي كشور بومي سازي شوند و در همين راستا در حال شناسايي اين تكنولوژي ها در قالب جشنواره اي بين المللي در اصفهان هستيم كه در تيرماه سال آينده برگزار مي شود.
رییس مرکز فناوری های نوین شهرداری اصفهان تصريح كرد: سياست شهرداري اصفهان خريد تكنولوژي نيست به همين دليل اين جشنواره برای حضور كشورهاي مختلف كه فناوري هاي خاصي دارند و مي توان اين تكنولوژي ها را بومي سازي كرد در حال برنامه ريزي است.
وي با تاكيد بر اين كه زماني اصفهان دارالعلم بوده است يادآور شد:‌ در همين راستا در نظر داريم نمايشگاه هايي را در شهر برگزار كنيم كه اولين نمايشگاه آن هفته آينده همزمان با هفته پژوهش برپا مي شود.
 نيلفروشان تعامل گسترده با كشورهاي پيشرفته را از ديگر برنامه شهرداري اصفهان عنوان كرد و گفت: مركز فناوري هاي نوين شهرداري اصفهان به تازگي عضو سازمان جهاني « W.T.A» كه سازمان فناوري هاي جهان نام دارد، شده که نزديك به 40 عضو از كشورهايي مختلف در آن عضو هستند و از اين طريق مي توان نوآوري هاي ايراني را به دنيا معرفي كرد.
وي در پايان در ارتباط با برنامه هاي نمايشگاه باور خاطرنشان كرد: در اين نمايشگاه از اولين موتور آتش نشان به همراه موتورهاي برقي رونمايي مي شود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.