اصفهان؛

8.7 میلیارد تومان صرف پایان نامه های دانشگاهی شد

استاندار اصفهان گفت: امسال حدود 8.7 میلیارد تومان صرف پایان نامه های دانشگاهی در استان شده که رقم قابل توجهی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور عصردیروز در مراسم هفته 'پژوهش و فناوری' در دانشگاه اصفهان با اشاره به کمبود اعتبار پژوهشی در دستگاه های دولتی افزود: صرف این اعتبارات باید در مسیر حل معضلات و چالش های استان قرار بگیرد.
وی گفت: امروز یک درصد بودجه جاری دستگاه ها به تحقیق و پژوهش اختصاص می یابد که این مبلغ تنها حدود 980 میلیون تومان است.
وی ادامه داد: این میزان اعتبار برغم قابلیت های علمی اصفهان در شان این استان نیست، برای مثال سهم سازمان برنامه و بودجه استان از بودجه پژوهشی تنها حدود 32 میلیون تومان است.
استاندار اصفهان افزود: در سال آینده 2 درصد از بودجه جاری و 2 درصد از بودجه عمرانی دستگاه ها باید به امر پژوهش اختصاص یابد که این مهم سقف هزینه پژوهشی را تا پنج میلیارد تومان افزایش می دهد.
زرگرپور بر لزوم تدوین و طراحی سازوکاری تاکید کرد که طبق آن استانداری بعنوان دستگاه اجرایی، چالش ها را در اختیار دانشگاه ها قرار دهد و دانشگاه ها نیز موضوع پایانامه ها را بر مبنای مشکلات استان تعریف کنند.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مقدمات ایجاد اولین کریدور علم و فناوری کشور در اصفهان فراهم شده است، افزود: این مهم یکی از محورهای توسعه استان در 20 سال آینده خواهد بود.
وی با بیان اینکه برای نخستین بار کارگروهی به نام آموزش و پژوهش و فناوری در استان زیر نظر شورای برنامه ریزی و توسعه استان تشکیل شده است، تصریح کرد: این کمیته نشان می دهد که در این دولت، پژوهش و فناوری دارای اهمیت بالایی است.
زرگرپور با بیان اینکه تاکنون دانشگاه ها فقط به مراکز پژوهشی برای صنایع تبدیل شده بودند، تاکید کرد: دانشگاه ها باید به مراکز آینده پژوهی تبدل شوند.
استاندار اصفهان افزود: در این صورت دانشگاه ها خواهند توانست مشکلات اصفهان را رصد کنند.
زرگرپور افزود: استان اصفهان دارای شش دانشگاه دارای رنکینگ ملی و بین المللی است و 150 مرکز آموزش عالی با 330 هزار دانشجو، ظرفیت علمی استان محسوب می شوند.
وی اضافه کرد: وجود چندین پارک علم و فناوری و یک شهرک منحصر به فرد علمی فناوری با بیش از 550 شرکت دانش بنیان، استان اصفهان را لحاظ علمی در جایگاهی ویژه قرار داده است.
وی افزود: 9 هزار واحد تولیدی در استان وجود دارد که 10 درصد واحدهای بزرگ تولیدی کشور را شامل می شوند که صنایع هسته ای، نظامی، هواپیماسازی، فولاد و آهن از جمله آنها هستند که به قولی اصفهان مرحله صنعتی شدن را پشت سر گذاشته و اکنون آماده ورود به مرحله فناوری است.
گفتنی است در این مراسم برترین پژوهش ها و پژوهشگران رشته های مختلف تجلیل شدند.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار