مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت:

بهزیستی توانایی مدیریت سلامت اجتماعی را داراست

بهزیستی یکی از سازمامن های است که از اعتماد بالای مردمی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ مدیرکل امور اجتماعی , فرهنگی استانداری آذربایجان غربی در هشتمین همایش علمی کاربردی معاونین امور اجتماعی بهزیستی کشور در ارومیه گفت:بر اساس پایش های انجام یافته بهزیستی در زمره سازمانهایی است که از اعتماد بالای مردمی برخوردار است.

هوشنگ عطاپور افزود: این سرمایه اجتماعی بالا بیانگر این است که بهزیستی در انجام وظایفش به خوبی عمل کرده است.

وی گفت: اعتماد به عنوان مهم ترین سرمایه هر سازمانی محسوب می شود و بهزیستی با بهره مندی از این قابلیت می تواند برنامه های اجتماع محور خود را به خوبی اجرایی سازد.

مدیرکل امور اجتماعی , فرهنگی استانداری آذربایجان غربی افزود: در دولت روحانی با توجه به مسائل و مشکلاتی که بهزیستی در گذشته به آن دچار بود سعی بر از میان برداشتن موانع داشتیم و در این راستا موانع سیاسی و امنیتی آسیبهای اجتماعی به منظور چاره اندیشی برای حل آنها در استان تا حدود زیادی برداشته شد.

وی ادامه داد: برداشتن موانع سیاسی و امنیتی علیرغم حواشی که از سوی منتقدین به همراه داشت موجب شد تا رویکرد اجتماع محور تقویت شود.

وی گفت : در پاسخ به منتقدین امروزی و ساکتین دیروز بیان کردیم که ارائه آمارهای درست از وضعیت آسیبهای اجتماعی موجب می شود تا برنامه ریزی درستی نیز برای حل آنها صورت پذیرد.

عطاپور ادامه داد: ما که عصای موسی نداریم مشکلات را یک شبه حل کنیم بلکه حل اساسی آسیبها نیازمند زمان و راهکارهای علمی است.

وی گفت: از دیگر موانع بر سر راه مسائل اجتماعی می توان به موانع اقتصادی و فرهنگی و حقوقی و قضایی اشاره کرد.

وی افزود: برخی مدیران استانی هنوز با فعالیتهای بهزیستی آشنا نیستند و این امر موجب می شود تا وظایف سایر ارگانها نیز به دوش بهزیستی بیفتد.

عطاپور ادامه داد: امروز بهزیستی سازمان توسعه اجتماعی است و در آینده برای حل مشکلات اجتماعی باید به فعالیتهای این نهاد چشم داشت.

وی گفت: باید حمایتهای قضایی و حقوقی از بهزیستی در زمینه مدیریت سلامت اجتماعی انجام گیرد.

انتهای پیام/ب

بهزیستی توانایی مدیریت سلامت اجتماعی را داراست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.