کرمان؛

بیش از ۳ هزار عقرب گزیدگی در جنوب کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در 4 ماهه اول سال‌جاری بیش از 3000 عقرب گزیدگی در جنوب کرمان داشتیم .

بیش از ۳ هزار عقرب گزیدگی در جنوب کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   محمد رضا محمدی ساردو رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: آمار گزش بیش از میزان اعلام شده است و این آمار مربوط به کسانی است که به مراکز درمانی مراجعه کردند .

وی از تجهیز همه مراکز درمانی به سرم ضد سم عقرب خبر داد و افزود: در مراکز بهداشتی و درمانی در جنوب کرمان سرم ضد سم عقرب به اندازه کافی وجود دارد و از این بابت هیچگونه دغدغه‌ای وجود ندارد.


محمدی ساردو با اعلام اینکه در همه بیمارستان ها علاوه بر سرم ضد سم عقرب داروهایی که برای گزش مورد نیاز هستند وجود دارد گفت : از بین افرادی که براثر نیش عقرب به مراکز درمانی مراجعه کرده اند تنها 3 مورد فوتی گزارش شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از برگزاری کارگاه آموزشی برای پزشکان و پرسنل خبر داد و افزود : باید از عقرب گزیدگی پیشگیری کرد زیرا برخوردار نبودن مردم در مناطق محروم از امکاناتی از جمله آب، برق و جاده ، می تواند در نرسیدن به موقع افراد به مراکز درمانی در مواقع گزش موثر باشد.

 

وی گفت: اداره برق باید در خدمات برق رسانی به روستاها بهتر عمل کند تاخانواده ها در روستاها شب در فضای بیرون استراحت نکنند و مورد گزش عقرب قرار نگیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود : عقرب گزیدگی موضوعی نیست که سیستم درمانی مقصر باشد زیرا از نظر فرهنگی به شدت دچار مشکل هستیم .

وی از تهیه و توزیع بروشور های هشدار دهنده و آموزشی در جنوب کرمان خبرداد و گفت : علاوه بر تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی و هشدار دهنده، آموزش خانه به خانه در حال انجام است و یکی از مصوبات اصلی در دانشگاه است که با سرعت در دستور کار قرار گرفته است.

محمدی ساردو افرود: متاسفانه طبابت های خانگی و سرخود به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است و یکی از علت های فوت همین درمان های سرخود است .

وی گفت : از فرمانداران خواسته ایم جاهایی که محل زیست عقرب و حشرات گزنده هستند از بین ببرند و در کنار این اقدام، سم پاشی نقاط شناسایی شده و مستعد رشد حشرات گزنده و سمی در حال انجام است.


انتهای پیام/س

 

بیش از ۳ هزار عقرب گزیدگی در جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار