کرمان؛

برپایی مدرسه تابستانی علوم اعصاب در کرمان

مدرسه تابستانی علوم اعصاب برای اولین بار در کشور تابستان امسال در کرمان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، پرداختی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اعلام اینکه امسال در شهریور ماه مدرسه مهمی برپا می شود که تاکنون در خاورمیانه هم چنین مدرسه ای نبوده است گفت: مدرسه تابستانی علوم اعصاب توسط موسسه بین المللی تحقیقات مغز در شهریور امسال به مدت 5 روز در کرمان برگزار می شود.
وی افزود: تاکنون 14دانشجو از کشورهای مختلف در این مدرسه ثبت نام کرده اند.
پرداختی با اشاره به اینکه تبادلات پزشکی بین ایالت باواریا و علوم پزشکی کرمان با همکاری اتاق بازرگانی انجام شده است اظهار کرد: در حوزه درمان ،تجهیزات پزشکی مدیریت بیمارستان ها وسایر مسائل پزشکی قرار است همکاری صورت بگیرد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: جشنواره منطقه ای اختراعات و ابتکارات رویش خاوران نیز مهر ماه در کرمان برگزار می شود و کرمان میزبان استان های خراسان شمالی،جنوبی، رضوی و سیستان و بلوچستان است.
وی گفت: همچنین همایش بین المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت نیز 24و 25 آبان ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار می شود.
پرداختی ازبرگزاری دومین کنگره کشوری و اولین کنگره بین المللی انفورماتیک پزشکی نیز در کرمان خبر داد و افزود: زمینه های فعالیت این کنگره شامل استانداردهای تبادل اطلاعات پزشکی، بیوانفورماتیک، تکنولوژی اطلاعات سلامت، تعامل انسان و کامپیوتر،داده کاوی پزشکی و... است.
وی با اعلام اینکه حسان عارفی دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در جشنواره اختراعات ژنو در سال 2017 حائز کسب مدال طلا شده است اظهار کرد: دو مورد از ابتکارات وی تبدیل به محصول شده و حمایت می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان از راه اندازی کتاب الکترونیکی سلامت ایران(کسا ) گفت: با مراجع به این سایت اطلاعاتی در مورد بیماری های واگیر و غیرواگیر،بهداشت باروری، بهداشت محیط، ارتقا سلامت، ارائه خدمات بهداشتی،اقتصاد سلامت و....اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار قرار می دهد.

وی با اشاره به افتتاح فاز نخست مرکز ملی پرورش حیوانات آزمایشگاهی در بهار امسال در کرمان افزود: جداسازی زهرو تولید پادزهر از مار آبی وهرکیلو گرم زهر عقرب معادل 45میلیارد تومان است و برای بدست آوردن آن باید یک میلیون عقرب گرفته شود.

پرداختی اظهار کرد: نخستین محصول دانش بنیان کرم نیوزومال زهر زنبور عسل که در این روش با استفاده از دستگاه زهرگیری به وسیله شوک الکتریکی که به زنبورها داده شده و قطره ای زهر ترشح می شود و بدون اینکه زنبور بمیرد بدست آوردیم.

انتهای پیام/ ی

برپایی مدرسه تابستانی علوم اعصاب در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار