نجار در جمع خبرنگاران:

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی؛ مامور بازسازی مناطق سیل زده است

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور گفت: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی برای کمک با بنیاد مسکن تفاهم نامه امضا کردند.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی؛ مامور بازسازی مناطق سیل زده استبه گزارش خبرنگار  دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل نجار رئیس ستاد مدیریت بحران گفت: ضمن تشکر از صبر مردم مناطق سیل زده خصوصا مردم گلستان؛ لرستان و خوزستان باید عرض کنم که تاکنون خسارات ۲۱ استان در حوزه تجاری و مسکونی ارزیابی شده است.

وی افزود: در بررسی‌ها مشخص شده که صد و شصت و نه هزار و سیصد و هفتاد و هفت واحد مسکونی و تجاری خسارت دیده و نیاز به تعمیر یا نوسازی داشته که اقدامات لازم در حال انجام گرفته است.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مامور اصلی امر بازسازی در مناطق سیل زده شده است گفت: تمهیدات لازم برای این کار در نظر گرفته شده است و بسیاری از دستگاه‌های اجرایی طبق تفاهم نامه با بنیاد مسکن مشارکت کنند.

وی افزود: دیروز اعتبارات این بخش و کشاورزی نهایی شده و امیدواریم با زمان بندی‌های انجام شده بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن بحث بازسازی و نوسازی را حل کنیم.

نجار ادامه داد: برخی از مناطق سیل زده مانند معمولان در حاشیه رودخانه‌ها قرار داشتند، طبیعتا برای جابه جایی و اسکان در این مناطق مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم تا هفته آینده این مشکلات حل شود.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور گفت: بانک‌ها نیز آماده پرداخت تسهیلات هستند و دراین بخش اقداماتی در برخی از استان‌ها انجام گرفته است.
رئیس ستاد مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: مسئله مهم بعدی بحث اسکان اضطراری استکه برای روستایییان عزیز شش میلیون تومان برای شش ماه که در سه قسط پرداخت خواهد شد.

وی افزود: برای شهروندانی که حادثه دیده اند و احیانا خانه و کاشانه خود را از دست داده اند دوازده میلیون وام که آنهم در سه نوبت پرداخت خواهد شد؛ در نظر گرفته شده تا مکانی را اجاره کنند و اگر مکانی برای اجاره پیدانکردند، یک اتاقکی که بتوانند مسائل زندگی خود را بگذرانند و از شرایط اضطراری به حالت عادی برسند.

نجار گفت: هفتاد هزار پک لوازم خانگی نیز تهیه دیده شده که چهل هزار تا از محل کمک‌های مردمی به هلال احمر جمهوری اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز سی هزار تا پک را تهیه کردند.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور ادامه داد: این پک‌ها از یخچال؛ گاز؛ دو تخته پتو و مقداری لوازم پخت و پز تشکیل شده است.

نجار با اشاره به بررسی‌های انجام شده درد مورد سیلاب شیراز و مرگ ۲۱ نفر گفت: حدود بیش از سی سال پیش زمانی که در طبیعت ساخت وساز صورت گرفته؛ عامل اصلی این اتفاق همین مسئله بوده البته ستادی هم که رئیس جمهور از دانشگاه تهران برای بررسی این مسئله تعیین کردند که حتما به این امر رسیدگی خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار