افشای گفتگوی تلفنی جنجالی روسای جمهور آمریکا و مکزیک

روزنامه واشنگتن پست اقدام به انتشار گفتگوی تلفنی جنجالی ترامپ با پنیا نیتو کرد.

افشای گفتگوی تلفنی جنجالی روسای جمهور آمریکا و مکزیکبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه واشنگتن پست، دونالد ترامپ -- رئیس جمهور آمریکا -- در گفتگوی تلفنی با انریکه پنیا نیتو، همتای مکزیکی خود در ژانویه که به تازگی متن آن فاش شده است از وی خواست نگوید پول ساخت دیوار را نمی دهد بلکه این پول به تدریجی از یک منبعی تامین خواهد شد.

روزنامه واشنگتن پست متن گفتگوی رئیس جمهور آمریکا با رئیس جمهور مکزیک را منتشر کرد.

در این گزارش به قلم گرگ میلر Greg Miller آمده است: ترامپ ساخت دیوار در طول مرز جنوبی آمریکا و وادار کردن مکزیک به پرداخت هزینه این دیوار را به شعارهای اصلی ستاد انتخاباتی‌اش تبدیل کرده بود اما در نخستین تماس تلفنی کاخ سفید با رئیس جمهور مکزیک، ترامپ اعلام کرد تاکید وی بر پرداخت هزینه ساخت این دیوار از سوی مکزیک به یک مشکل سیاسی فزاینده تبدیل شده است. وی در گفتگو با رئیس جمهور مکزیک تصریح کرد دیگر به صورت علنی نگوید که دولتش هرگز پولی در این باره پرداخت نخواهد کرد.

ترامپ در گفتگوی تلفنی بیست و هفتم ژانویه با انریکه پنیا نیتو خطاب به وی بارها گفته بود شما نمی‌توانید این مسئله را برای مطبوعات بیان کنید. روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد به تازگی به نسخه ی مربوط به متن پیاده شده این گفتگو دست یافته است.

ترامپ در این گفتگو تصریح کرده بود ه او درک می کند که منابع مالی باید از دیگر مکان‌ها تامین شود اما تهدید کرده بود که اگر رئیس جمهور مکزیک همچنان صحبت هایی در نادیده گرفتن این درخواست ترامپ بیان کند، روابط با رییس جمهور مکزیک را قطع می‌کند.

انتهای پیام/

فاش شدن گفت و گوی جنجالی ترامپ با رییس جمهور مکزیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار