عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران:

دولت به بخش خصوصی برای تجارت با افغانستان کمک کند

تجار ترکیه‌ با توجه به حمایت‌های دولتی اکثر بازارهای صادراتی ما از جمله بازارهای حاشیه خلیج‌فارس را گرفته‌اند.

دولت به بخش خصوصی برای تجارت با افغانستان کمک کندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، علاء میرمحمد صادقی ،عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه وضعیت تجارت ایران با افغانستان مطلوب نیست، گفت: در تجارت به این کشور و حتی کشورهای جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی مانند ترکمنستان نتوانسته‌ایم موفقیت کاملی به دست آوریم. 

وی با بیان اینکه زمینه کار با افغانستان فراهم است، گفت: اما دولت در این جهت باید کمک کند و شرایط امنیت سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران را فراهم کند و تسهیلات بیشتری برای افرادی که کالا به افغانستان صادر می‌کنند، فراهم کند.  

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اینکه بخش خصوصی به تنهایی و بدون حمایت‌ دولتی قادر به توسعه تجارت با افغانستان نیست، بیان داشت: به نفع کشور است که دولت در جهت صادرات کالا به این کشور مساعدت‌هایی را داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه حجم صادرات کالا به افغانستان قابل توجه نیست، گفت: کشور ترکیه در صادرات کالا به افغانستان رقیب جدی ماست و اتفاقا در تجارت با این کشور هم موفقیت‌های خوبی داشته است.  

میرمحمد صادقی با بیان اینکه دولت ترکیه به صادرکنندگان کالا و تجار از طریق پرداخت وام کمک می‌کند، اظهار داشت: اما صادرکننده ایرانی در صورت اخذ وام برای صادرات باید 25 درصد در سال سود بپردازد که با چنین سودی دیگر قادر نیست کالای خود را به صورت نسیه و مدت‌دار بفروشد.

وی افزود: تجار ترکیه‌ با توجه به حمایت‌های دولتی اکثر بازارهای صادراتی ما از جمله بازارهای حاشیه خلیج‌فارس را گرفته‌اند.   

وی بیان داشت: در مجموع سیاست و خط مشی مطلوبی در صادرات نداریم.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار