توجه به محرومین و مستمندان از صفات برجسته حضرت امام رضا (ع) است

بوشهر - معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: توجه به محرومین و مستمندان از صفات برجسته حضرت امام رضا (ع) است.

توجه به محرومین و مستمندان از صفات برجسته حضرت امام رضا (ع) استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی‌نیا ظهر چهارشنبه در نشست فعالان تبلیغی ضمن تبریک دهه کرامت و فرا رسیدن میلاد حضرت امام رضا (ع) اظهار داشت: توجه به محرومین و مستمندان از صفات برجسته حضرت امام رضا (ع) است.

معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در سخنانی به تشریح برنامه ها و فعالیت های اداره کل در دهه کرامت پرداخت.

وی ادامه داد: همواره نوع رفتار ملت ها و حکومت ها با فقیران با رفتار آنان در برابر اغنیا متفاوت بوده و این دوگانگی بی‌عدالتی‌ها و محرومیت های قشر فقیر جامعه را به همراه داشته و نظام طبقاتی را بر جامعه حاکم کرده است.

حجت الاسلام محمودی نیا گفت: جهان امروز هم چنان شاهد رفتارهای جاهلی مدرن با فقیران است و مدعیان رهبری جهان گرچه شعار حاکمیت نظام هماهنگ حقوق فقیر و غنی را سر داده اند لیکن در عمل به مسئولیت خود عمل نکرده اند.

وی افزود: تنها رهبران دینی و معصومان علیهم السلام هستند که در گذر زمان راهکارهای برون رفت فقیران از محرومیت‌ها را عملی کرده اند، لذا سیره رفتاری و اجتماعی همه معصومین به‌ویژه امام رضا بیانگر این مطلب است حضرت با فقرا مانوس بود با آنها غذا می خورد با آنها جلوس داشت و فقرا را تکریم می کرد اموال خود را میانه مستمندان تقسیم می‌کرد.

معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر اظهار امیدواری کرد همه از سیره عملی معصومین به ویژه علی ابن موسی الرضا علیه السلام تاسی کنیم و توجه جدی به فقرا و مستمندان و محرومین جامعه داشته باشیم.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.