اصفهان؛

شناسایی اولیه 100 روستای گردشگری در استان اصفهان

100 روستا با قابلیت توسعه گردشگری در پهنه استان اصفهان شناسایی اولیه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان امروز در نشست ارزیابی روستاهای هدف گردشگری استان اصفهان افزود: با توجه به اهمیت توسعه گردشگری در حوزه روستاها و همچنین در راستای سیاست گسترش گردشگری در تمامی پهنه استان اصفهان، گروهی از کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با همکاری ادارات میراث فرهنگی شهرستان ها اقدام به بررسی وضعیت روستاهای هدف گردشگری استان کردند.

 فریدون الهیاری افزود : در مدت هفت سال گذشته کارشناسان اداره کل با بررسی های به عمل آمده، 23 روستای هدف گردشگری را در سطح استان شناسائی کرده اند که در این چند سال تلاش شده تا شاخصه های گردشگری در این روستاها توسعه یابد.

وی افزود : بررسی های اولیه نشان می دهد روستاهائی که در سطح استان از قابلیت توسعه بر مبنای گردشگری برخوردارند بیش از میزان تعیین شده در سال های گذشته است و برآوردهای اولیه حاکی است که بیش از 100 روستا در کل استان اصفهان از این قابلیت برخوردارند .

وی در ادامه به شاخص های تعیین این روستا نیز اشاره کرد و گفت: در بررسی های جدید، تمامی ظرفیت های روستاهای سراسر استان در 24 شهرستان و در 800 دهستان استان بررسی می شود.

الهیاری افزود: در این بررسی ها قابلیت های گردشگری طبیعت، وضعیت بافت تاریخی روستا، آثار تاریخی و ارزش آنها، وضعیت صنایع دستی و هنرهای سنتی شامل تعداد کارگاه ها و هنرمندان، راه های دسترسی روستا، وضعیت اقلیم روستا و استعداد روستا در زمینه توسعه زیرساخت های گردشگری برآورد می شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز پیش از این از تشکیل شبکه خوشه سار بوم گردی گروهی در روستاهای هدف گردشگری استان اصفهان خبر داده بود.

شبکه خوشه سار بوم گردی، متشکل از فعالان گردشگری بومی ایران است که تجربه زندگی بومی را در میان اقوام مختلف برای گردشگران پدید می آورند.

این گروه با یک هدف مشترک دور هم جمع شده و با اقامت در مکان هایی که معماری آن با محیط سازگار است، نوشیدنی ها، خوردنی های سنتی، محلی و صنایع دستی همان روستاها را به گردشگران معرفی و به فروش می رسانند.

محسن یارمحمدیان افزود: برای از میان برداشتن موانع توسعه روستایی و برخورداری روستاییان از شرایط مطلوب زندگی، استفاده از گردشگری روستایی به عنوان مکمل فعالیت های کشاورزی در روستاهای هدف گردشگری، مورد توجه قرار گرفته است.

گردشگری به عنوان مهمترین محور توسعه استان اصفهان معرفی و مورد توجه قرار دارد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.