قم؛

حوزه علمیه قم ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری مذهبی است

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت:حوزه‌علمیه و بیوت مراجع عظام تقلید ظرفیت‌ خوبی برای توسعه ی گردشگری مذهبی است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قم، احمدی پور،رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به نقش گفتمان سازی در عرصه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در سال گذشته گفتمان سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام شد و استان قم مسیر خود را در این خصوص پیدا کرده است و این استان با استفاده از ظرفیت‌های خود به دنبال مدیریت منابع و ایجاد اشتغال است.

وی ادامه داد: استان قم مبنای توسعه پایدار خودش را توجه به بخش گردشگری گذاشته است، بافت تاریخی شهر قم ظرفیتی است که استان می‌تواند با استفاده از این بافت به ارزش افزوده برسد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: باید محورهای گردشگری در شهر قم مشخص و تورهای گردشگری برای این محورها تعریف شود، بافت تاریخی شهر یزد می‌تواند یک الگوی برای مدیران استان قم باشد و این مدیران باید با توجه به این الگو، محورهای گردشگری را در شهر قم ایجاد کنند.

احمدی پور با اشاره به دلایل مسافرت گردشگران به شهر قم اظهار کرد: حضور همه گردشگران در شهر قم الزاما برای زیارت نیست، برخی از افراد برای خرید به شهر قم می‌آیند، اما در این شهر اقامت ندارند.

وی با بیان اینکه جایگاهی که حرم حضرت معصومه(س) دارد، می‌تواند موجب ایجاد محورهای گردشگری مختلف در شهر قم شود افزود: باید برای بافت تاریخی ارزش آفرینی کنیم و تبدیل این بافت‌ها به محورهای گردشگری می‌تواند که موجب خلق ارزش شود.

احمدی پور با اشاره به اهمیت توجه به خانه‌های تاریخی شهر قم اظهار کرد: تعداد زیادی از این خانه‌ها در شهر قم وجود دارد، می‌توانیم که امکان بازدید زائرین از خانه‌های تاریخی شهر قم را فراهم کنیم و باید برای این خانه‌ها در بافت تاریخی شهر نقش تعریف شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه و بیوت مراجع عظام تقلید ظرفیت‌های خوبی برای گردشگران مذهبی هستند چرا که گردشگران می‌خواهند بدانند که شیوه فعالیت این اماکن مذهبی چگونه است.

وی افزود: اتوبان قم - تهران بیشترین جذابیت را برای ایجاد مراکز بین راهی در سطح کشور دارد و می‌توانیم که از ظرفیت مراکز بین راهی برای گسترش بخش گردشگری در شهر قم استفاده کنیم.

احمدی پور با اشاره به ضرورت تبدیل شهر قم به مقصد گردشگری برای مسافران اظهار کرد: باید تلاش کنیم که این شهر به مقصد گردشگری و اقامت زائرین تبدیل شود، باید خوشه گردشگری در استان قم به برندی تبدیل شود که اقتصاد این استان را مورد تاثیر خود قرار دهد.

انتهای پیام/ش

استفاده از ظرفیت حوزه علمیه قم برای توسعه گردشگری مذهبی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.