قم؛

استان قم بانک اطلاعات اماکن گردشگری ندارد

عضو شورای اسلامی شهرقم، با بیان اینکه استان قم بانک اطلاعات اماکن گردشگری را ندارد، گفت: امروزه ورودی های شهر قم مناسب پایگاه تفکر شیعی نیست و هنوز المان خاصی برای قم نداریم.

استان قم بانک اطلاعات اماکن گردشگری نداردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مصطفی ملایی، عضو شورای اسلامی شهرقم گفت: قم به عنوان پایگاه تفکر شیعی دارای یک قدمت بسیار طولانی است که حتی پیش از اسلام به عنوان یکی از شهری آباد ایران به حساب می آمده است.
 
وی با اشاره به قابلیت های گردشگری شهر مقدس قم ادامه داد: وجود حرم مطهر حضرت معصومه، مسجد مقدس جمکران، خاستگاه انقلاب، حضور مراجع تقلید، موقعیت جغرافیایی و زیر ساخت های مخابراتی و فرهنگی مراکز علمی و علوم انسانی ظرفیت های بسیار زیادی را ایجاد کرده است که همگی باعث می شود وضعیت گردشگری قم یک وضعیت خاصی باشد.
 
وی با توجه به حرکت دنیا به سوی جذب گردشگر، افزود:گردشگری یکی از صنایعی است و در حال حاضر یک فرآیند فرهنگی محسوب می شود که شامل بخش های متنوعی است، اما با این همه قابلیت های بالایی که در استان قم وجود دارد باید یک نوع گردشگری مذهبی که نوعی از گردشگری است در استان برنامه ریزی شود.
 
ملایی ضمن تاکید بر چشم انداز 1414 شهرداری در بحث گردشگری،عنوان کرد:جایگاه شهر مقدس قم باید در سطح بین الملل اعتلا پیدا کند مثل خواهر خواندگی که با شهر های مذهبی انجام می شود.
 
به گفته وی،در استان قم بانک اطلاعات اماکن گردشگری را نداریم و از همه مهمتر سواداطلاعاتی مردم نسبت به مکان های گردشگری و تاریخی بسیار کم و پایین است.
 
عضو شورای شهر قم با توجه به مراسم نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران، خاطرنشان کرد:در این مراسم بسیار مهم که یک فرصت است باید مهمانانی را در بحث بین الملل وارد قم کرده و یک سری کرسی ها به آن ها اختصاص دهیم.
 
وی در این باره توضیح داد: باید تفکر مهدویت و انتظار را به زبان های مختلف ترجمه کرده و به تمام دنیا آن را القا کرد.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.