بورس در هفته‌ای که گذشت؛

الاکلنگ بازار سرمایه/معامله‌گران حقوقی گوی سبقت را از حقیقی‌ها ربودند

در هفته گذشته عرضه‌ پرحجم سهام ازسوی معامله گران حقوقی‌ باعث شد تا خریداران حقیقی‌ دست به عصا در تالارشیشه‌ای قدم بردارند.

الاکلنگ بازار سرمایهبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل هم وزن با کاهش ۵۴ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۷۶۵ واحد رسیده است، این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور با کاهش ۲۳۰ واحدی به عدد ۸۹ هزار و ۷۰۳ واحد رسیده است.

ارزش کل معاملات بازار سرمایه، به بیش از ۱۸۴ میلیارد تومان رسیده است که این امر ناشی از دست به دست شدن بیش از ۵۸۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۳ هزار و ۴۷۶ نوبت داد و ستد شده است.

پیش‌بینی‌های برخی تحلیلگران در بازار جهانی کالا‌های پایه باعث شده تا ملی صنایع مس ایران همچنان لیدر گروه فلزات اساسی باشد.

در دومین روز از بازار سرمایه، معامله‌گران در حالی شاهد اقبال دوباره خریداران سهام در گروه معدنی‌ها و تک‌سهم‌های فلزات اساسی بودند که بازگشایی برخی نماد‌های پالایشی با اقبال چندانی از سوی خریداران مواجه نشد.

شاخص کل هم وزن با افزایش ۱۲ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۷۷۷ واحد رسیده است، این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۳۷ واحدی به عدد ۸۹ هزار و ۷۴۱ واحد رسیده است.

ارزش کل معاملات بازار سرمایه، به بیش از ۲۲۱ میلیارد تومان رسیده است که این امر ناشی از دست به دست شدن بیش از ۵۴۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۴ هزار و ۲۶۳ نوبت داد و ستد شده است.

بازار سهام، بازاری متعادل و به نسبت کم‌حجم بوده که به نظر می‌رسید با پایان دوره اصلاح قیمتی، منتظر بازاری شاداب‌تر باشیم.

در سومین روز از بازار سرمایه، معامله‌گران بازار، در حالی شاهد پایان اصلاح قیمت سهام در نماد‌های معاملاتی بودند که اقبال برای رشد بیشتر قیمت کالایی‌ها در بازار جهانی به تحرک خریداران در گروه فلزات اساسی و برخی معدنی‌ها به ویژه در گروه سرب و روی انجامید.

شاخص کل هم وزن با افزایش ۴۰ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۸۱۸ واحد رسیده است، این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۱۵۴ واحدی به عدد ۸۹ هزار و ۸۹۵ واحد رسیده است.

ارزش کل معاملات بازار، به بیش از ۱۴۱ میلیارد تومان رسیده است که این امر ناشی از دست به دست شدن بیش از ۵۲۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۸ هزار و ۹۰۳ نوبت داد و ستد شده است.

بازار سهام، بازاری متعادل و کم‌نوسان بوده که با تحرک گروه فلزات اساسی به رهبری ملی مس و فولاد مبارکه و همچنین خودنمایی گروه سرب و روی توانست نماگر‌های سبزپوش را راهی معاملات کند.

در چهارمین روز از بازار سرمایه، معامله‌گران بازار، در حالی نظاره‌گر تداوم روند اصلاح قیمتی در نماد‌های معاملاتی پیشرو بودند که با وجود غلبه عرضه سهام از سوی معامله‌گران حقیقی، اما حقوقی‌ها بازیگر بی‌سروصدای بازار در جمع‌آوری سهم‌های ارزان قیمت بودند.

شاخص کل هم وزن با کاهش ۷ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۸۱۰ واحد رسیده است، این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور با کاهش ۸۷ واحدی به عدد ۸۹ هزار و ۸۰۸ واحد رسیده است.

ارزش کل معاملات بازار، به بیش از ۲۰۶ میلیارد تومان رسیده است که این امر ناشی از دست به دست شدن بیش از ۶۹۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۸ هزار و ۱۸۳ نوبت داد و ستد شده است.

بازار سهام، بازاری کم‌حجم و متعادل بوده که اصلاح قیمت سهام همزمان با غلبه عرضه‌کنندگان اغلب حقیقی بر خریداران اغلب حقوقی به درجا زدن نماگر منتخب بورس منتهی شده است.

درآخرین روز از بازار سرمایه، شاخص بورس و اوراق بهادار با کاهش 149.97 واحدی به پله 81 هزار و 265 واحد رسید.

براین اساس ارزش کل معاملات به بیش از یک میلیارد و 885 میلیارد ریال رسید که این امر ناشی از دست به دست شدن 632 میلیارد و 325 میلیون اوراق مالی طی 45 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

شاخص کل فرابورس در آخرین روز کاری خود با 2.90 واحد کاهش به عدد 930 هزار و 90 واحد رسید که براین اساس ارزش کل معاملات از یک میلیارد و 888 میلیون ریال فراتررفت.

انتهای پیام/

 نوسان بازار سرمایه در هفته دوم مرداد ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار