بنگاه‌های اقتصادی بخش کشاورزی بوشهر برای پذیرش کارورز اقدام کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بنگاه‌های اقتصادی بخش کشاورزی استان بوشهر برای پذیرش کارورز اقدام کنند.

بنگاه‌های اقتصادی بخش کشاورزی بوشهر برای پذیرش کارورز اقدام کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدتقی منوچهری صبح سه‌شنبه در نشست با فعالان بخش کشاورزی اظهار داشت: بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و تعاونی فعال در بخش کشاورزی می‌توانند با ثبت نام در سامانه نسبت به پذیرش کارورز اقدام کنند.

وی اضافه کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح ایجاد انگیزه کار آفرینی و کسب و کار، ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای در دانش آموختگان و فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی است.

منوچهری افزود: کمک هزینه آموزشی به کارورزان، توسط دولت پرداخت خواهد شد و با حمایت دولت در قالب قرارداد با یکی از شرکت‌های بیمه‌گر مورد تایید بیمه مرکزی کشور بیمه مسئولیت مدنی خواهند شد.

وی گفت: واحدهای پذیرنده دارای مجوز فعالیت از مجموعه جهاد کشاورزی پس از اخذ مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای یا اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به ازاء هر ۲ نفر شاغل بیمه شده مجاز به پذیرش یک نفر کارورز هستند.

منوچهری گفت: واحد پذیرنده‌ای که دارای پروانه کسب هستند، حداقل باید یکسال از تاریخ صدور آن گذشته باشد.

وی اظهار داشت: طول دوره کارورزی حداقل ۴ ماه و حداکثر ۶ ماه متناسب با ظرفیت بنگاه و استانداردهای آموزشی مهارت تعیین شده است، البته در برخی فعالیت‌های مستقر در مناطق محروم و کمتر برخوردار حداکثر تا ۹ ماه قابل افزایش است.

وی در پایان گفت: واحدهای پذیرنده در صورت به‌کارگیری و جذب کارورزان مقطع کارشناسی و بالاتر، از مزایای پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما توسط دولت به مدت دو سال بهره مند می شوند.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.