مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛

حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی گامی موثر برای تحقق اقتصاد مقاومتی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی می‌توان گامی موثری برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برداشت.

جلیل جباری در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ارومیه؛افزود:یکی از رسالت‌های مهم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت از هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی و بازاریابی برای عرضه و فروش هنر دست ایشان است.


وی گفت: بازارچه و نمایشگاه‌های صنایع دستی که در سطوح مختلف شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و ملی برگزار می‌شود از راه‌های معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی هنرمندان و تولیدکنندگان است.


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در سالی که طبق منویات مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری شده است، می‌توانیم با حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی با معرفی یا خرید آثار و محصولات آن‌ها گامی مفید بسوی تحقق شعار سال برداریم.


جباری گفت: تا زمانی که تولیدکنندگان صنایع دستی مورد حمایت واقع شوند شغل خودرا حفظ می‌کنند و این امر در کاهش بیکاری نقش موثری دارد.


وی ادامه داد: هنرمندان و صنعتگران ظرفیت و امکانات تولید را در کارگاه‌های خود دارند، ولی امکان توزیع و فروش برای ایشان وجود ندارد، تأمین سرمایه در گردش و تسهیلات مورد نیاز از اولویت‌های کاری است که ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی که در مراسمات مختلف و کنگره و همایش‌هایی که هدایایی اهدا می‌کنند از صنایع دستی استفاده کنند تا هدیه‌ای که دارای ارزش فرهنگی، هنری و ترویجی است را اهدا کنند و به اقتصاد استان خود و هنرمندان صنایع دستی کمک کنند.


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تابستان فصل گردشگری آذربایجان غربی است به همین دلیل نمایشگاه صنایع دستی را در این فصل برپا کردیم تا گردشگران و مسافران در کنار بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان از نمایشگاه صنایع دستی نیز بازدید کردده و خریداری کنند.


انتهای پیام/م


حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی گامی موثر برای تحقق شعار سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.