به دستور معاون حقوقی و امور پارلمانی سازمان؛

ناقوس تاریخی کلیسای وان ترکیه عودت داده می‌شود

ناقوس کلیسای وان ترکیه به دستور معاون حقوقی و امور پارلمانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به محل اصلی عودت داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛معاون حقوقی امور پارلمانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور طی بازدید از موزه مردم شناسی ارومیه دستور عودت ناقوس کلیسای وان ترکیه را داد.

در این بازدید میرهادی قره سید رومیانی گفت: روند استرداد اشیاء منقول فرهنگی و تاریخی کشور با شتاب ویژه‌ای آغاز شده است.

او تاکید کرد: تمام سعی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری براین است تا تمامی اشیاء و اموال فرهنگی و تاریخی کشور که در کشور‌های دیگر موجود است استرداد نماید.

معاون حقوقی و امور پارلمانی سازمان تصریح کرد: براساس این روند بایستی اشیاء تاریخی سایر کشور‌ها نیز که در ایران موجود است و به لحاظ فنی تعلق اشیاء به مناطق مختلف مورد تایید کارشناسان مربوطه می‌باشد بایستی طی مراحل قانونی به کشور‌های خود عودت داده شوند.

قره سید رومیانی افزود: در دولت تدبیر و امید این روند با قوت پیگیری شده و اشیاء فرهنگی و تاریخی کشور از چندین کشور اروپایی مانند ایتالیا و بلژیک و هم چنین آمریکا و تعدادی دیگراز کشور‌های جهان عودت داده شده و فعلا پیگیر عودت الواح چغامیش و الواح گلی تخت جمشید ازموسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگو هستیم.

او اضافه کرد: این روند براساس فرهنگ صلح و دوستی جمهوری اسلامی در حال اجراست و امیدواریم با طی مراحل قانونی بتوانیم چهره واقعی و انسان دوستانه کشور را به جهانیان معرفی کنیم.

گفتنی است ناقوس کلیسای وان در تاریخ ۷ جولای سال ۱۳۸۸ میلادی توسط آسغین پانوسیان پتانجولیانس به کلیسای حضرت مریم شهر وان یادگار داده شده و هم اکنون در موزه مردم شناسی ارومیه در معرض دید عموم قرار دارد.

انتهای پیام/م

 ناقوس تاریخی کلیسای وان ترکیه  برگشت داده می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.