همدان؛

۴ پروژه فرهنگی آماده بهره برداری در همدان

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان گفت: ۴ پروژه فرهنگی ورزشی در همدان آماده بهره‌برداری است.

۴ پروژه فرهنگی آماده بهره برداری در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضا غلامی خجسته در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که خدمت به مردم را عبادت دانسته‌اند، گفت: خوشبختانه در دور سوم و چهارم شورای اسلامی شهر در سه بخش فرهنگی، خدماتی و سرمایه‌گذاری اقدامات اثربخشی به انجام رسید.

وی ادامه داد: در این مدت، در زمینه فرهنگی با تمام توان در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ورود پیدا کردیم و با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداران و تلاش فراوان معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری اقدامات مؤثری به ثمر رسید.

وی با ارائه گزارش عملکرد کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر در دور سوم و چهارم بیان کرد: در همین راستا در بخش سخت‌افزاری به عقیده من چنانچه بخواهیم مردم ولایت‌مدار را تکریم کنیم باید در مناطق مختلف شهری ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی و خدماتی که شامل احداث  فرهنگسرا، سالن ورزشی،  بازارچه و  پارکینگ در هر محله است را مورد توجه قرار دهیم.

غلامی خجسته بیان کرد: در رابطه با احداث فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی در این مدت ۸۳ مصوبه فرهنگی برای تهیه زمین به تصویب رساندیم که از این تعداد مصوبه، تاکنون ۲۳ پروژه فرهنگی و ورزشی اجرا و افتتاح و ۴ پروژه آماده افتتاح است.

وی افزود: ۹ پروژه در حال ساخت و ۱۸ زمین آماده ساخت است، ضمن اینکه ۱۵ زمین نیز به سپاه ناحیه، بسیج، مساجد، حسینیه‌ها و سمن‌ها اهدا شده و ۱۴ زمین هم در حال پیگیری برای تملک است.

وی با اشاره به سالن‌های آموزشی و فرهنگ‌سراهای افتتاح شده در این مدت گفت: فرهنگسرای پیشکسوتان شماره یک، مجتمع فرهنگی هنری عین‌القضات، فرهنگسرای مهر شماره یک، سالن ورزشی کشتی شاهد، سالن ورزشی رزمی شاهد، فرهنگسرای قرآن رضوان، فرهنگسرای قرآن کلپا، سالن ورزشی پارک بانوان، سالن ورزشی اسلامشهر، زمین چمن مصنوعی پارک خضر، فاز دوم فرهنگسرای مهر، تجهیز و تکمیل رصدخانه، مجتمع فرهنگی ورزشی ولایت در دور سوم و چهارم توسط شورا به بهره‌برداری رسید.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان همچنین در خصوص فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی آماده افتتاح نیز توضیح داد: در این رابطه فرهنگسرای حکمت کوی محمدیه، سالن ورزشی سردار شهید همدانی در کوی فرهنگیان و مجتمع فرهنگی شهربانو آماده افتتاح است.

وی در ادامه با اشاره به فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی در حال ساخت نیز گفت: فاز دوم حسینیه چهار باب‌الحوائج در کوی شهید بهشتی، پارک ورزشی در حصار امام(ره)، مجتمع ورزشی حصار امام(ره)، دهکده ورزشی در رباط شورین، فرهنگسرای آیت‌الله آخوند همدانی حصار راه علی‌آباد، فرهنگسرای قرآنی نور در خضر، مجتمع حوزه مقاومت بسیج در کوی مدنی، زمین بسکتبال کوی الوند و زمین والیبال این کوی در حال ساخت است.

وی همچنین از فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی آماده ساخت به فاز دوم فرهنگسرای تاریخ و تمدن، فرهنگسرای میر سید علی همدانی، فرهنگسرای شماره یک منوچهری، احداث مراکز گردشگری، فرهنگسرای دره مرادبیک و فرهنگسرای کوی شهید مدرس اشاره کرد.

وی  با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش نرم‌افزاری در دور سوم و چهارم شورای اسلامی شهر، گفت: کسب مقام اول مسابقات خانه ریاضی شهرداری در سطح کشور در بین ۴۳۳ گروه شرکت‌کننده و اعزام به مسابقات بین‌المللی هلند، کمک به برگزاری یادواره‌های شهدا در شهر همدان، بازدید از خانواده‌ معظم شهدا، توسعه آموزش شهروندی در تمام زمینه‌ها، برنامه‌ریزی مساعدت مالی به مساجد، هیئت ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، برنامه‌ریزی برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف، نام‌گذاری فرهنگسرای کوی محمدیه، بررسی طرح‌های ارائه شده توسط سازمان‌ها یا شهروندان در کمیسیون، پیگیری اطلس فرهنگی ورزشی، تشکیل هیأت امنای مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی شهر همدان، تصویب برگزاری نماز جماعت در ۲۵ بوستان شهر، بررسی ۱۴۷ صورتجلسه کمیسیون نام‌گذاری از جمله این اقدامات بود.

وی بیان کرد: در بخش ورزشی نیز برنامه‌ریزی فعال‌تر کردن ۱۲۰ تیم فوتبال محلات، برنامه‌ریزی تشکیل ۶۰ تیم والیبال توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، تشکیل ۱۰۰ تیم فوتبال نونهالان و نوجوانان در حاشیه شهر، برنامه‌ریزی برگزاری کلاس‌های فوتبال، برنامه‌ریزی برگزاری مسابقات چهارجانبه و استعدادیابی نونهالان زیر ۱۳ سال در بین ۱۰۰ تیم در تالار اجتماعات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان، اختصاص ۲۰ هکتار زمین به منظور احداث دهکده ورزشی، افتتاح سالن ورزشی کشتی در میدان شاهد و افتتاح سالن ورزشی رزمی در میدان شاهد انجام شده است.

انتهای پیام/ د

۹ پروژه در حال ساخت و ۱۸ زمین آماده ساخت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.