شهرکرد؛

اولین پیوند کلیه اهدایی خارج از چهارمحال و بختیاری در شهرکرد

اولین پیوند کلیه از اهدا کننده بیمار مرگ مغزی خارج از چهارمحال و بختیاری در بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد انجام شد.

حیاتی دوباره با پیوند کلیه بیمار مرگ مغزیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ زهرا سیاح هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری گفت: با فراهم شدن امکان پیوند کلیه برای بیماران دیالیزی از استان‌های همجوار در شهرکرد، یکی از کلیه‌های اهدایی جوان مرگ مغزی ۳۳ ساله یزدی در بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد به پدر ۵۸ ساله فارسانی پیوند زده شد.

وی ادامه داد: از این پس کلیه اهدایی بیماران مرگ مغزی از استان‌های یزد و اصفهان و مرکز درمانی یاسوج در بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد پذیرش و به بیماران متقاضی کلیه از استان‌ها و مراکز مذکور، پیوند می‌شود.

سیاح با اشاره به راه اندازی بخش پیوند کلیه در بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد، از زمستان سال ۹۴ افزود: تاکنون ۲۴ عمل جراحی پیوند کلیه با موفقیت در این بخش انجام شده است و ماهیانه امکان ۴ عمل پیوند کلیه در این بخش وجود دارد.

وی، تعداد عمل جراحی پیوند کلیه از ابتدای سال جاری تا کنون در استان را ۷ مورد اعلام و اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۲۰ بیمار نیازمند پیوند کلیه در لیست انتظار پیوند عضو استان قرار دارند.

وی ادامه داد: این در حالیست که ۴۰۰ بیمار مبتلا به نارسایی کلیه در مراکز درمانی استان همودیالیز می‌شوند.

سیاح همچنین گفت: در حال حاضر علاوه بر مرکز آموزشی و درمانی هاجر (س) شهرکرد، بیمارستان تأمین اجتماعی امام علی (ع) فرخ شهر و مرکز درمانی غیر دولتی شهرستان‌های لردگان، فارسان و بروجن و اردل مجهز به بخش دیالیز هستند.

وی افزود: به منظور رفاه حال بیماران دیالیزی و کاهش بعد مسافت برای این بیماران، عملیات راه اندازی و تجهیز بخش دیالیز در بیمارستان‌های بن، سامان و هفشجان در قالب برنامه تحول نظام سلامت در دست اقدام است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار