کرمان؛

تلاش مسئولان برای پیدا کردن راه حل قانونی مشکلات مردم

استاندار کرمان با بیان اینکه از وجود بروکراسی اداری در اجرای وظایف آگاهیم، گفت: با وجود همه این موارد می توان راهکارهای قانونی برای حل مشکلات مردم پیدا کرد.

تلاش مسئولان برای پیدا کردن راه حل قانونی مشکلات مردمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  علیرضا رزم حسینی  در نشست مشترک با مجمع نمایندگان استان برای بررسی مشکلات استان کرمان در منطقه هنزاء اظهار داشت: ضمن رعایت قانون می توان راههایی را برای حل مشکلات مردم در عرصه های مختلف پیدا و پیگیری کرد .


وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات که نیاز باشد در حضور وزیران پیگیری خواهد شد، ادامه داد: معمولا در استان کرمان به دلیل ارتباط خوب بین مسئولان و مجمع نمایندگان، نشست های مشترک در یکی از شهرستان ها برگزار می شود.


وی به برگزاری نشست های بررسی مشکلات عشایر استان به ویژه در منطقه هنزاء اشاره و عنوان کرد: پس ازاین نشست شورای تامین استان در این مکان برگزار و مشکلات موجود در حوزه مواد مخدر، اتباع بیگانه و سایر مسایل مطرح شد و همچنین نیز گزارشی از وضعیت امنیتی نیز طرح شد.


وی با اشاره به دستاوردهای مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان، تصریح کرد: در حال حاضر، تعامل موجود بسیاری از مشکلات را حل کرده است.


استاندار کرمان گفت: این استان روی خط قرمز آبی است و انتظار از همه مسئولان این است که تا جایی که می توانند صرفه جویی کنند.


وی از شهرستان هنزا به عنوان یک منطقه خوب برای توسعه گردشگری یاد کرد و ادامه داد: در این منطقه اجازه اجرای طرح هایی که موجب تخریب محیط ریست می شود را نمی دهیم.


وی گفت: همواره نشست هایی با مجمع نمایندگان استان کرمان داریم و بر اساس موضوعات مختلف، مسائل را بررسی می کنیم.


نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در حالی که سالانه 30 میلیون تن سنگ معدن و یا مواد اولیه محصول در سال در حوزه زرند جا به جا می شود، ولی این شهرستان به لحاظ جاده های ارتباطی در بن بست قرار دارد.


حسین امیری خامکانی بر رفع مشکلات برق در شهرستان های زرند و کوهبنان برای توسعه صنعتی تاکید کرد و ادامه داد: در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست نیز مشکلاتی وجود دارد که باید برای رفع آنها اقدام کرد.


نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه با اشاره به اینکه بسیاری از روستاهای شهرستان بافت مشکلات تردد را دارند، گفت: به دلیل نداشتن سند مالکیت بسیاری از اراضی این شهرستان، مردم نمی توانند از وام، تسهیلات و امکانات پیش بینی شده، استفاده کنند.


علی بختیاری افزود: مسیر بازگشت مردم به سوی روستاها ایجاد شده اما در این مسیر موانعی نیز وجود دارد که باید برطرف شوند.


وی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت ها در این شهرستان ادامه داد: روستاهای دارای 15 خانوار در این شهرستان برقدار شده اند.


نماینده مردم شهربابک نیز گفت: در حوزه محیط زیست با کمبود شدید نیروی انسانی محیط بان و نیز کمبود امکانات روبرو هستیم.


علی اسدی به قدیمی بودن دستگاه های هواشناسی شهربابک نیز اشاره و بیان کرد: رفع نقاط حادثه خیز، رفع مشکلات برق و توسعه زیرساخت های این شهرستان ضروری است.


وی ادامه داد: شهرستان شهربابک در حال صنعتی شدن است و باید مشکلات برق در این شهرستان رفع شود.


نماینده مردم کهنوج، قلعه گنج، رودبار جنوب، فاریاب و منوجان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اولین زیرساخت برای توسعه هر منطقه ، تامین انرژی است و بعد از آن نیز راه های ارتباطی است.


احمد حمزه با اشاره به اینکه توزیع برق در کشور متوازن انجام نشده است، گفت: جنوب استان کرمان 30 هزار کیلومتر وسعت دارد.


وی تصریح کرد: معادن این شهرستان در حال فعال شدن است و در این مسیر نیاز به برق دارند و یکی از این موارد معدن طلای این شهرستان است.


وی با اشاره به بالا بودن قیمت برق در جنوب استان کرمان و لزوم اعمال تخفیف زمستانی برق در این شهرستان خاطرنشان کرد: حداقل پنج پست برق در جنوب استان برای رفع افت ولتاژ برق نیاز داریم.


حمزه به مشکل اسناد اراضی نیز اشاره و بیان کرد: بسیاری از اراضی در شهرستان کهنوج ثبت منابع طبیعی است.


وی ادامه داد: حق آبه زیست محیطی جازموریان باید بیاید و این موضوع به صورت جدی بررسی شود.


نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امروز شاهد تحول بنیادین و اساسی در جنوب استان هستیم.


یحیی کمالی پور افزود: 418 روستای فاقد طرح هادی در جیرفت و عنبرآباد وجود دارد که باید برای رفع این موضوع اقدامات لازم انجام شود.


نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با نگاه به بودجه استان و کشور در می یابیم که باید از ظرفیت موجود برای جذب اعتبارات ملی بیشتر استفاده کنیم.


احمد انارکی محمدی افزود: در شهرستان رفسنجان و در استان کرمان 80 درصد منابع موجود آبی استفاده شده است.


وی ادامه داد: 40 هزار هکتار زمین بدون سند در رفسنجان و انار داریم که عدد بسیار بالایی است.


وی بر رفع مشکلات برق واحدهای تولیدی شهرستان های رفسنجان و انار و استان کرمان نیز تاکید کرد .

 

انتهای پیام/س

 

تلاش مسئولان برای پیدا کردن راه حل قانونی مشکلات مردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.