قم؛

کنترل هزینه های پروژه های بزرگ شهری

عضو شورای شهر قم گفت:کنترل هزینه‌های پروژه‌های بزرگ شهری یکی از موفقیت‌های شورای چهارم است.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان ازقم ؛ قراچورلو با اشاره به اهمیت و چرایی وجود شوراهاگفت: چرایی وجود شوراها، کار مردم را به خود مردم واگذار کردن است، تا در مورد برنامه‌های حال و آینده خود تصمیم‌گیری کنند. قراچورلوعملکردشورای چهارم را قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: در شورای چهارم بااینکه تعداد اعضا زیاد بود و قشرهای مختلف با تجربیات، سلایق و احساسات مختلف حضور داشتند، طبیعتاً با توجه به‌مقتضای خودش و وضعیت حاکم نمره قابل قبولی گرفت.

وی کاستی‌های شورای چهارم را مورد اشاره قرار داد و افزود: در سال جاری بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام با مدیریتی صحیح به اتمام رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، و حتی

عضو شورای شهر قم گفت: در حال حاضر به‌اندازه ۲ میلیون مترمربع زمین در بلوار پیامبر اعظم(ص) وجود دارد که اگر به حال خود رها شود چیزی جز ضرر برای شهر عاید نخواهد شد.

وی با کاهش اختیارات شوراها مخالفت کرد و گفت: برخی بر این تصور هستند که در صورت قدرت گرفتن شوراها، برایشان مجال بروز و ظهور کمتر و فضا برایشان تنگ‌تر می‌شود، اما این کار صحیحی در مدیریت نیست و برای داشتن مدیریتی قوی نیازمند واگذاری اختیارات به مردم هستیم.

عضو شورای شهر قم بابیان اینکه مدیریت یکپارچه شهری یک بحث سیاسی و مربوط به اقتصاد کلان کشور است، تصریح کرد: هرچه از مدیریت یکپارچه شهری دور شویم، طبیعتاً تصمیمات افتراق پیدا می‌کردند و این مسئله به ضرر شهر است، بنابراین شهری که اقتصاد پویایی داشته باشد دارای ساخت و سازی پویا بوده و از نظر فنی مطمئن‌تر می‌تواند به جامعه خدمت‌رسانی کند.

عضو شورای شهر قم کنترل هزینه‌های پروژه‌های بزرگ شهری را یکی از موفقیت‌های شورای چهارم برشمرد و ابراز کرد: هزینه پروژه مترو و تقاطع‌های در دست احداث واقعاً سنگین است اما با مدیریت صحیح شهری توانستیم این هزینه‌ها را کنترل کنیم.

قراچورلو یکی از هنرهای شورای چهارم را مدیریت خوب مالی پروژه‌ها و کاهش هزینه دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر به‌اندازه 2 میلیون مترمربع زمین در بلوار پیامبر اعظم(ص) وجود دارد که اگر به حال خود رها شود چیزی جز ضرر برای شهر عاید نخواهد شد، از این‌ رو باید با مدیریتی جامع و صحیح این مسائل را حل کرد.

انتهای پیام/ح

مدیریت خوب مالی پروژه ها وکاهش هزینه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار