اردبیل؛

افزایش 10 درصدی صادرات محصولات تولیدی استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: میزان صادرات سه ماه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیدحامد عاملی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سه ماه نخست امسال بیش از 15 میلیون دلار از محصولات تولیدی استان به کشورهای خارجی صادر شده است.

وی افزود: عمده صادرات که از گمرکات رسمی استان اردبیل به ثبت رسیده است شامل محصولات کشاورزی و مصنوعات پلاستیک بوده است.

رئیس سازمان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار داشت: سال گذشته بالغ بر 56 میلیون دلار از محصولات تولیدی استان به کشورهای خارجی صادر شده بود.

عاملی افزود: استان اردبیل در زمینه های شیرآلات نفت و گاز، قطعات الکترونیکی خودرو، صنایع غذایی و ساختمان جزو تولیدکنندگان سرآمد منطقه خاورمیانه به حساب می آید.

وی گفت: علاوه بر واحدهای صنعتی، از این پس واحدهای معدنی و تولیدی نیز می توانند از وامهای رونق تولید استفاده کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه با اشاره به اینکه از سال 92 تاکنون یک هزار و 160 مجوز سرمایه گذاری صنعتی در استان اردبیل صادر شده است گفت: این میزان مجوز معادل 80 درصد کل سرمایه گذاری های صورت گرفته در قبل از سال 92 است.

عاملی افزود: در همین بازه زمانی بیش از 300 طرح نیمه تمام صنعتی در استان اردبیل تکمیل شده و وارد چرخه صنعتی شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت وامهای رونق تولید در استان اردبیل باعث تثبیت 4 هزار و 300 موقعیت شغلی شده است گفت: علاوه بر این 460 شغل جدید نیز در استان با پرداخت این وامها بوجود آمده است.

 

انتهای پیام/ح

صادرات بیش از 15 میلیون دلار از محصولات تولیدی استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.