وکیل شرکت اچ کی در هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات همدستان بابک زنجانی:

متهمان،دو بال بابک زنجانی بودند / غارت 12 تریلیون تومان اگر مصداق فساد فی الارض نیست، پس چیست؟

وکیل شرکت اچ کی گفت:متهمان دو بال برای بابک زنجانی بودند،که اگر این دو نبودند بابک زنجانی به مانند یک مرغ بی‌بال و پر بود.

دفاعیات متهم ردیف سوم آغاز شدبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛هشتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده 2 متهم نفتی(همدستان بابک زنجانی) به نام‌های مهدی شمس(متهم ردیف دوم) و حمید فلاح هروی(مهتم ردیف سوم) دقایقی پیش در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه با قرائت آیاتی از قران کریم آغاز شد.

قاضی مقیسه در ابتدای جلسه به بیان اتهامات متهم ردیف سوم  این پرونده که جلسه گذشته از سوی نماینده دادستان قرائت شده بود پرداخت و گفت:حمید فلاح هروی، فرزند علی، چهل ساله، متولد مشهد، مقیم تهران شهرک غرب، فاقد هر گونه سابقه کیفری و مدیرعامل شرکت هلدینگ سورینت کیش است که به فساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور با علم ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و مشارکت عامدانه و عالمانه نسبت به تشکیل شبکه کلاهبرداری و پولشوئی و مشارکت در کلاهبرداری از شرکت نفت و شرکت اچ کی به مبلغ 1 میلیارد و 200 میلیون یورو و کلاهبرداری از سازمان تامین اجتماعی با استفاده از 5 فقره چک به مبلغ 444 میلیارد 2524 میلیون ین ژاپن و استفاده از عواید حاصل از جرم به مبلغ 148 میلیارد یورو پول متهم است.

قاضی مقیسه بر طبق ماده 354 قانون آیین دادرسی کیفری به حاضران در جلسه از باب حفظ نظم دادگاه تذکر داد.

قاضی  در ادامه از متهم ردیف سوم در خواست کرد تا در جایگاه قرار بگیرد و برابر با کیفر خواست از خود دفاع کند.

قاضی مقیسه گفت: لازم است قبل از اینکه متهم ردیف سوم در جایگاه برای دفاع از خود قرار بگیرد شکات مطالبی را که لازم می‌دانند مطرح کنند تا بعدا متهمین نگویند که کسی از ما شکایتی ندارد.

صادقی قهاره وکیل شرکت اچ کی گفت: لایحه‌ای که  می‌خوانم شکایت دو شرکت نفت و اچ کی است در ابتدا راجع به فلاح و بعد مهدی شمس صحبت می‌کنم زیرا هر دو نفر در دادگاه متهم هستند و تقدم و تاخر به مطالب تاثیری ندارد.

وی ادامه داد: این دو متهم تاثیر زیادی در مشارکت در جرم با محکوم الیه بابک زنجانی در افساد فی الارض، اخلال در نظم اقتصادی کشور با علم  به ضربه زدن به کشور و مشارکت عالمانه و عامدانه در تشکیل شبکه سازمان‌یافته و استفاده از سند مجعول را داشتند.

صادقی قهاره گفت: هر چند در دادنامه شعبه 38 دیوان عالی کشور که در تاریخ 13/9/95 صادر شده احکام این دو متهم که در دادگاه بدوی صادر شده بود نقد شده، اما نامبردگان سهم زیادی در جرم بابک زنجانی داشتند و نقش زیادی در معرفی بابک زنجانی و بزرگ نشان دادن وی داشتند و مبالغ زیادی در مشارکت در جرم تصاحب کردند، این دو یار شاطر بابک زنجانی در انجام جرم از جمله کلاهبرداری از شرکت نفت و اچ کی بودند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شکایت اچ کی و نفت در رابطه با چپاول بیت المال است و جای طرح این سوال از قضات شعبه 38 دیوان عالی کشور وجود دارد که غارت 12 تریلیون تومان اگر مصداق فساد فی الارض نباشد، پس چیست؟ متهمین زمانی منجر به جرم شدند که کشور در تحریم بود و شرایط اقتصادی بدی داشت و نیاز زیادی به ارز داشت.

صادقی قهاره وکیل شرکت اچ کی گفت: این دو به مانند دو بال برای بابک زنجانی بودند که اگر این دو نبودند بابک زنجانی به مانند یک مرغ بی‌بال و پر بود.

وی افزود: اگر شمس را حذف کنیم بابک زنجانی در زمینه خرید، فروش و تامین کشتی عاجز بود و اگر فلاح را حذف کنیم زمینه کلاهبرداری از بانک‌ها توسط زنجانی منتفی می‌شد.

وکیل شرکت اچ کی:فلاح هروی دارای 30 درصد از سهام شرکت هلدینگ سورینت کیش است

 صادقی قهاره با اشاره به نقش فلاح هروی در انجام جرم توسط زنجانی گفت: حمید فلاح هروی در بیشتر شرکت‌های بابک زنجانی عضویت داشته و نامبرده یا رئیس این شرکت‌ها و یا عضو هیئت مدیره بود و دارای 30 درصد از سهام شرکت هلدینگ سورینت کیش است  که مادر شرکت‌های زنجانی محسوب می‌شود.

وی در برهه‌ای از زمان سمت حساسی در وزارت اطلاعات داشت و به موقعیت حساس کشور آگاه بود و زمانی که بابک زنجانی و فلاح هروی آشنا شد، زمینه بروز جرم فراهم آمد.

صادقی قهاره بیان کرد: بانک کنت و اف آی‌ بی توسط زنجانی و فلاح هروی خریداری و سهام آن را بین خود تقسیم می‌کنند بعد 60 درصد سهام را به مبلغ 90 میلیون دلار به بانک ملی می‌فروشند و طوری وانمود می‌کنند که بانک اف آی‌آی بی می تواند تحریمها را دور بزند، در این راستا شرکت ملی نفت مبلغ یک میلیارد و 42 میلیون یورو برای پرداخت به پیمانکاران به بابک زنجانی می‌دهد که فقط 60 میلیون یورو به پیمانکاران پرداخت می‌شود که این مسئله خسارت جبران‌ناپذیری به کشور وارد می‌کند و اگر این موضوع مصداق افساد فی‌الارض نباشد، پس چیست؟

وکیل شرکت اچ کی ادامه داد: این افراد خودشان ال سی صادر می‌کردند خودشان آنها را تایید می‌کردند و با جعل سند طوری وانمود کرده بودند که پول‌ها نزد شرکت اچ کی وجود دارد.

وی گفت: حمید فلاح هروی ادعا می‌کند که امضای وی پای قراردادهای اسکن شده  جعلی است و روحش از باز شدن ال سی‌ها خبر ندارد که ادعا کذب است و امضای وی اصل و اسکن نیست.

صادقی قهاره بیان کرد:متهم صاحب 30 درصد سهام هلدینگ سورینت کیش است که شرکت های دیگر بابک زنجانی زیرمجموعه این شرکت محسوب می‌شوند، شرکت هلدینگ 11 فقره قرارداد با شرکت نفت با استفاده از ال سی‌های جعلی امضا می‌کند و مبلغ یک میلیارد و 326 میلیون یورو را به نفع خود تصاحب کرده،  بدون اینکه حتی یک دینار آن را به بیت‌المال پس بدهد.

وکیل شرکت اچ کی ادامه داد: در رابطه با شمس باید بگویم بابک زنجانی با تشکیل شبکه سازمان یافته توانست با شرکت قرارداد ببندد و پول حاصل از آن را تصاحب کند و تنها کسی که می‌توانست در خرید و فروش نفت کاری انجام دهد شمس است.

وی افزود: شمس در اقرارهای خود گفته، بنده با وحید دستجردی دوست بودم و بابک زنجانی را طی یک جلسه با وی آشنا کردم و همین آشنایی زمینه امضای اولین قرارداد نفتی را فراهم می‌کند. معرفی زنجانی توسط شمس به مسئولان شرکت نفت موجب اعتماد آنها می‌شود،شمس خود را کارگزار بابک زنجانی معرفی می‌کند و قرار بود بابت فروش هر بشکه نفت یک دلار کارمزد بگیرد.

شمس در پاسخ به وکیل شرکت اچ کی گفت: به این صحبت ها اعتراض دارم زمانی که بنده صحبت می‌کردم این وکلا مکرر اعتراض می‌کردند.

قاضی مقیسه در پاسخ به شمس گفت: ما به شما فرصت می‌دهیم تا به موقع از خود دفاع کنید.

شمس گفت: این صحبت‌ها مصداق نشر اکاذیب است.

وکیل شرکت اچ کی ادامه داد: زنجانی برای فریب مسئولان صندوق بازنشستگی شرکت نفت با استفاده از نرم‌افزار مجعول وانمود کرد مبلغ 300 میلیون یورو به حساب شرکت نیکو واریز کرده است.

ناصر مالکی رئیس هیئت مدیره شرکت صندوق بازنشستگی‌ نفت در اقرارهای خود می‌گوید: بنده ازطریق شمس با بابک زنجانی آشنا شدم.

وی ادامه داد: شمس نه تنها دغدغه برگرداندن پول را نداشت بلکه با 255 میلیون دلار سهام شرکت اونر ایر را خریداری می‌کند که در حال حاضر دعوایی بین شرکت نفت و شرکت ترکیه‌ای اونرایر برای بازگردانی اموال به کشور وجود دارد که نیازمند سندی است اما افراد این شبکه آن را ارائه نمی‌دهند و شرکت نفت با تقبل هزینه مضاعف اقدام به گرفتن وکیل تبعه ترکیه ای کرده اما هنوز مشخص نیست این پرونده به موفقیت برسد.

صادقی قهاره تاکید کرد: در مجموع این پرونده باعث خسارت دو میلیارد و 67 میلیون یورویی به کشور و تعطیلی پروژه‌های نفتی می‌شود که از دادگاه درخواست دارم با صدور حکم، این غارتگران را به جزای خود برساند.

در ادامه جلسه میرشکاری وکیل شرکت نفت گفت: بنده 10 سال رئیس شعبه یک دادگاه کیفری استان تهران بودم اگر چپاول دو میلیارد یورو پول کشور مصداق فساد فی ‌الارض نباشد، پس چیست؟ این افراد ادعا می‌کنند کاری نکردند و آب از آب تکان نخورده است.

شمس: ثابت کنید 2 میلیارد یورو برده ام ، آن را پس می دهم

شمس در پاسخ به وکیل شرکت نفت گفت: شما اثبات کنید که بنده دو میلیارد یورو برده‌ام آن را هم اینجا پس می‌دهم شما فقط بلدید حرف بزنید اما سندی ارائه نمی‌کنید اگر راست می‌گویید ایمیل مالکی را نشان بدهید.

وکیل بانک مسکن در ادامه جلسه گفت: بابک زنجانی به مسئولان بانک مسکن پیشنهاد می‌کند که حساب‌هایی در بانک اف آی‌آی بی افتتاح کند اما قبل از این که مسئولان بانک مسکن اقدامی کنند بابک زنجانی نامه‌ای می‌زند مبنی بر اینکه چهار حساب ارزی برای بانک مسکن در بانک اف آی‌آی بی افتتاح کرده و بانک مسکن مبالغی به این حساب‌ها حواله می‌کند تا به ذینفعان این بانک در خارج از کشور داده شود اما به غیر از مبلغی اندک دیگر هیچ پولی واریز نمی‌شود.

وکیل بانک مسکن ادامه داد: در جلسه رسیدگی قبلی به این پرونده که در شعبه 15 انجام شد، بنده عرض کردم که بانک مسکن پولی در اختیار هروی قرار نداده در نتیجه شکایتی از وی ندارد بلکه از مسئولان بانک اف آی‌آی بی و بابک زنجانی شکایت دارد.

وی ادامه داد: در حکم صادر شده در شعبه 15 دادگاه انقلاب ابتدا حکمی در رابطه با رد مال بانک مسکن و سازمان تامین اجتماعی صادر نشده بود که ما درخواست حکم اصلاحی دادیم و در حکم اصلاحی، استرداد 5 فقره چک به سازمان تامین اجتماعی و 65 میلیون 500 هزار یورو بانک مسکن صادر شد.

در ادامه وکیل سازمان تامین اجتماعی گفت: همان طور که در کیفرخواست آمده تفاهم‌نامه‌ای در تاریخ 27/9/91 بین شرکت هلدینگ سورینت کیش به ریاست بابک زنجانی و مدیرعاملی حمید فلاح هروی برای خرید 138 شرکت شصتا از زیرمجموعه شرکت های تامین اجتماعی با سعید مرتضوی منعقد می‌شود و طبق این تفاهم نامه قرار بود پول از طریق شرکت سورینت به حسابی در بانک رفاه کارگران به صورت نقد و ین ژاپن واریز شود و سازمان تامین اجتماعی بابت آن یک فقره چک به عنوان ضمانت در اختیار شرکت هلدینگ قرار دهد.

وکیل سازمان تامین اجتماعی گفت:در تاریخ 11/ 10/91 حمید فلاح هروی با در دست داشتن نامه‌ای دست‌نویس و بدون شماره و امضا به سازمان تامین اجتماعی مراجعه می‌کند و از سعید مرتضوی درخواست می‌کند به جای یک فقره ضمانت 5 فقره چک هر کدام به مبلغ 88 میلیارد و 950 میلیون ین ژاپن صادر کند که قرار بود معادل ریالی آن از بانک رفاه کارگران استعلام شود. در مجموع 5 فقره چک به مبلغ 17 هزار میلیارد ریال چک ضمانت صادر می‌شود.

وکیل تامین اجتماعی گفت: بعد از چند روز این 5 فقره چک به حساب شرکت نفت در بانک رفاه کارگران در شعبه ونک واریز می‌شود که نشان می‌دهد چون افراد این شبکه از طرف شرکت نفت برای پرداخت دیون تحت فشار بودند طوری وانمود کردند که می‌خواهند شرکت‌هایی را از تامین اجتماعی خریداری کنند و بعد از دریافت چک ضمانت آن را بابت دیون خود به شرکت نفت بدهند.

حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم نفتی پس از اعلام شکایت شکات پرونده به ارائه دفاعیات خود پرداخت.

وی در ابتدای دفاعیات خود خطاب به قاضی مقيسه گفت: بنده غير از منشورهای ارائه شده در دستگاه قضايی و تقاضای آنها تقاضای ديگر از شما ندارم،درخواست رعايت اصل بی طرفی را دارم و اينكه اظهارات مستند باشد.

فلاح هروی ادامه داد: در جلسه قبل گفتيد اگر مطالب مستند نباشد در قيامت بايد پاسخگو باشم كه اين جمله ای قابل قبول است.

فلاح هروی: کیفرخواست صادره متناقض با واقعیت است

متهم ردیف سوم پرونده نفتی كيفرخواست صادره را متناقض با واقعيت دانست و به رئیس دادگاه گفت: قبل از آغاز دفاعيات خود، در هفت جلسه قبل، مجموعا ٨٤ بار نام من را ذكر كرده و گفتيد بعد از ٣٠ سال خدمت به نظام راه انحراف را در پيش گرفته در حالی كه خدا گواه است گوشت و پوست من مال نظام است و وفاداری به نظام از همه چيز برای من مهم تر است و بيان اين مطالب جفا به من است.

وی ادامه داد: در جلسه قبل گفتيد فردی را به وزارت نفت معرفی كردم درحالی كه اين ، تنها اظهارات پليس بود،گفته شده من به شركت اچ كی رفتم و با آنها قرارداد بستم كه اين مطلب هم دروغ است و متاسفانه بزرگ نمايی به عادت تبديل شد ه است.

فلاح هروی خطاب به قاضی مقیسه  گفت: يكی از بزرگ نمايی هايی كه توسط شما انجام شد اين بود كه من معاون وزير بودم كه چنين نبود و می توانيد استعلام بگيريد.

قاضی مقیسه در ادامه جلسه دادگاه خطاب به فلاح هروی گفت: در ارتباط با موارد اتهامی توضیح دهید. چگونه 138 شرکت تامین اجتماعی را شناسایی کردید؟

فلاح هروی پاسخ داد: از راهنمایی شما ممنونم اما هنوز شروع نکرده ام.

قاضی مقیسه:دادگاه جای رجز خواندن نیست/ 3 سال قبل گفتم نزدیک 30 میلیارد از اموال حرام نزد شماست/ 

رئیس دادگاه پاسخ داد: دادگاه جای رجز خواندن نیست. مورد به مورد به کیفرخواست اشاره کنید. آنچه که نوشتید نخوانید زیرا وقت دادگاه تلف می شود. شما چه کاره بودید که ادعا می کنید شبکه تشکیلاتی علیه شما طراحی شده است؟

قاضی مقیسه افزود: شما 30 سال در وزارت اطلاعات کار کردید و همه راه ها را می دانستید و این فاجعه را آفریدید و غارت اموال بیت المال انجام شد. شما اصالتاً خانواده مذهبی دارید. 3 سال قبل بارها و بارها به شخص شما و پدر خانم تان گفتم نزدیک 30 میلیارد از اموال حرام نزد شماست بنابراین آقایی که حسبنا الله و نعم الوکیل سر می دهی، توبه کن.

قاضی مقیسه:هدیه یک میلیاردی بابک زنجانی در عروسی دخترتان نشان از غارت اموال بیت المال است

رئیس شعبه 28 دادگاه انقلاب گفت: مرسدس بنز، آپارتمان، هدیه یک میلیاردی بابک زنجانی در عروسی دخترت، آپارتمان 6 میلیاردی و ویلای خریداری شده نشان می دهد که اموال بیت المال به غارت رفته است. اینها با عرق جبین به دست نیامده و اموال به غارت رفته بیت المال است. شعار دادن جز اتلاف وقت دادگاه چیزی نیست. یک میلیارد و 200 میلیون دلار غارت و 10 محموله نفت را بردید.

فلاح هروی پاسخ داد: شما در مورد وضعیت من پیش داوری کردید.

قاضی در جواب هروی گفت: من کیفرخواست را که اقرارهای خود شما در آن است را بیان کردم. شما به عنوان یک «بچه وزارتی» سراغ مرتضوی رفتید و برای پولی که وجود نداشت، 5 فقره چک گرفتید. اقرار شما به شناسایی 138 شرکت تأمین اجتماعی در پرونده موجود است.

مقیسه ادامه داد: به بابک زنجانی گفتید این شرکت ها سودآور است و اینها را بخرید. بنابراین دفاعیات خود را ارائه کنید و به نظام توهین نکنید. کسی علیه شما طراحی تشکیلات نکرده است.

متهم ردیف سوم پاسخ داد: من هم به اندازه شما از نظام شناخت دارم. اگر چند نفر در کیفرخواست اشتباه کردند، من آن را بیان می کنم، چرا به حساب توهین به نظام می گذارید؟

رئیس دادگاه به متهم گفت: از چه سالی با بابک زنجانی آشنایی داشتی؟

متهم پاسخ داد: از سال 88 با بابک زنجانی رابطه داشتم.

قاضی هم جواب داد: پس شما از سابقه دو سال زندان بابک زنجانی در رابطه با چک بلامحل، ارز فروشی و فروش کالاهای آرایشی خبر داشتید. آیا در جلسه آبان سال 91 حضور داشتید؟

متهم پاسخ داد: چنین جلسه ای وجود ندارد.

رئیس دادگاه افزود: پس بابک زنجانی از روی هوا چنین حرفی می زند و شما در هیچ جلسه نفتی حضور نداشتید؟

فلاح گفت: در جلسه مالزی حضور داشتم و نمی توانم آن را انکار کنم.

قاضی مقیسه گفت: تقاضا دارم سخنرانی نکنید و به بندبند کیفرخواست اشاره کنید و ما گوش می دهیم.

در این هنگام وکیل حمید فلاح هروی قصد صحبت داشت که قاضی به وی تذکر داد و گفت: درسته که شما شوهر خواهرش هستی ولی دلیل نمی شود که نظم دادگاه را برهم بزنی.

حمید فلاح هروی ادامه داد: بنده در موسسه غدیر در یک کارگروه عضو بودم و بررسی می کردیم که چه شرکت های زیان ده و سود ده هستند و کدام پروژه ها به سود می رسد.

زنجانی در اواخر 88از بنده درخواست کرد که به مالزی بروم و در جلسات شرکت کنم که در اولین جلسه با برخی افراد مثل منفرد آشناشدم.

در جلسه مالزی عمده بحث ها در رابطه با پول های جابجا شده در بانک ها بود.

وی گفت: من در مدل سازی توانمند هستم و کار می کنم اما از امورات بانکی سررشته ای ندارم .

وی درحضوص حضور دختر و دامادش در بانک fiib گفت:دختر و داماد من در مالزی دانشجو بودند و در این بانک مشغول به کار شدند.

قاضی گفت:شما خودتان اقرار می کنید که این بانک کارمندی ندارد و دختر و داماد شما نقش سیاهی لشگر را داشتند تا نشان دهند که این بانک در حال فعالیت است.

هروی گفت: تمام مدتی که خانواده من در مالزی بودند 2ماه بود و در مجموع 8تا 10میلیون دریافت کردند.

قاضی گفت:مدت دو ماه هم زمان زیادی است و حتی یک ساعت هم برای جرم و تبانی کردن زیاد است.

هروی گفت:بنده یک جلسه با مسئولان بانک ملت بودم و در ان جلسه مسئولان بانک ملت گفتند که برویم از بانک اف ای ای بی، اعتبار سنجی کنیم و اینکه من پیشنهاد خرید بانک خارجی را دادم صحت ندارد.

وی اخطاب به قاضی گفت:به قول شما بنده سی سال در نظام خدمت کردم و حالا با آبروی من بازی شده است و 80روز در انفرادی بودم بگذارید از خود دفاع کنم.

قاضی گفت:نگویید که در انفرادی بودید چون مرتکب جرم شدید شما را به زندان انداختند اگر حتی یک ریال هم دست درازی به نظام شود با آن برخورد می شود.

هروی گفت:اجازه دهید حرف بزنم بانک زنجانی خودش گفته که فلاح فقط همراه بوده و هیچ نقشی در معاملات ندارد.مثلا من در سفر های مختلفی بودم به عنوان مثال یک بار همراه مسئولان قرارگاه بودم .اینکه بنده صرفا به خاطر همراه بودنم مجرم شوم درست نیست، اگر یک صفحه و یا یک جمله پیدا شد که نشان دهد که بنده در بانک اف ای ای بی سمت داشتم و یا دستوری دادم و یا پشت میز نشسته باشم شما درست می گویید.

وی گفت :بنده چند بار با بابک زنجانی به سفر رفتم که یک بار با مسئولان قرارگاه و یک بار با مسئولان بانک ملت بود.

قاضی مقیسه گفت:اقای هروی بنده سوال دارم که شما چه سمتی داشتید که همراه زنجانی به سفر می رفتید اینکه بخواهید در ملاعام خطبه بخوانید و خود را مذهبی نشان دهید درست نیست پیراموت کیفر خواست صحبت کنید .

بنده سوال دارم ایا شما عضو ستاد ویژه تدابیر اقتصادی بودید و یا نه؟

هروی گفت:حتی اگر یک نفر من را در جلسات این ستاد دیده باشد شما درست می گویید.

وی در خصوص خرید بانک اف ای ای بی توسط بانک ملت گفت:بانک ملت به دنبال دور زدن تحریم ها توسط افراد غیر دولتی بود،بانک خودش مسئول و شورا دارد که بررسی کند چه کاری بهتر است انجام بدهد.

قاضی مقیسه گفت:شما چه کاره بودید که قرارداد بانک اف ای ای بی توسط بانک ملت را امضا کردید؟

هروی گفت:آیا مگر امضای بنده ملاک است؟ مگر قرار بود گوجه فرنگی بخرم جای شگفتی است که برای انتقاد از یک فرد به این موضوعات متوسل می شوند بنده فقط به عنوان مشاور همراه زنجانی بودم.

رئیس دادگاه در ادامه پرسید: شما چکاره بودید که در جلسه بانک ملت با زنجانی حضور داشتید؟

متهم پاسخ داد: متاسفانه مطالب به نوعی بیان شده که گویا من مسئولان بانک ملت را متقاعد کردم، بانک خارجی بخرند. بانک ملت از قبل چنین برنامه ای داشت. از مسئولان بانک ملت کسی را نمی توان پیدا کرد که بگوید فلاح به ما پیشنهاد خرید داده است.

نجفی نماینده دادستان نیز خطاب به متهم ردیف سوم گفت: چرا اظهارات خود را فراموش کردید دادستان در مقام جرم، دشمنی و دوستی با کسی ندارد.

قاضی مقیسه گفت: شما می گویید مستندات ارائه شده از سوی دادستان جعل است!

در ادامه قاضی مقیسه ختم جلسه را اعلام کرد و گفت:جلسه بعدی 16مرداد ماه برگزار می شود.


انتهای پیام/

 جلسه بعدی 16 مرداد ماه برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۲۳:۰۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
تمام متهمان نفتی فعلن آزاد هستند
Iran (Islamic Republic of)
مهین
۲۲:۵۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
عججب
Iran (Islamic Republic of)
فرهد
۲۲:۱۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
عجب مزخرفاتی
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۲:۰۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
جای پولهارو بگه بعدبندازین دریا اگه تگفت پولامون کجا دفن شده میمونه چندنسل دیگه کشفش میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۹:۴۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
بفرمایید پس خزانه رااین اقا خالی کرده میگن احمدی نژاد وای خدا چه خبره. سرگیجه ودودل شدیم کی برده بالاخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
حق مردم رو بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
حداقل همه دارییشون تو ایران ضبط بشه تا مجبور بشن تو خیابون نون خشکی بخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
نووووش جونتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
اموال مردم بدبخت فلک زده توسط افرادی سودجو به یغما برده شده. کی باید بداد این مردم برسه نمیدونم
Germany
فریدون
۱۷:۴۶ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
قصد اعدام کردن زنجانی را ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
بعدا یعنی کی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
بابا اعدام کنید بره .. هی کش و قوس میده....
Iran (Islamic Republic of)
اشنا
۱۷:۲۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
با اینهمه غارتو چپاولی که از بیت المال کردن
Iran (Islamic Republic of)
مهم
۱۷:۲۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
این همه دزدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
ولش کنید بره کانادا
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۱۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
احسنت این همون مدیریت جهانی بود که آقایون میگفتن صدکشور ازما اونو طلب کردن بابا صدرحمت به عراق وسوریه جنگ زده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
فقط پول بیت المال رابگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
خدا ازتون نگذره من بدبخت با فوق لیسانس بیکارم دارم دیونه میشم از بی پولی خیلی کثیفید خدایا چرا جلوی ظلم واینمیستی خدایا تو اوج جوونی پیر شدم کی میخای حق مارو بگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
این دو نفر اعدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
این دو نفر اعدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
این دو نفر اعدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
فقط این متهمان را اعدام کنید همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
فقط این متهمان را اعدام کنید همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
بررسی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
باید اعدامشون کنند
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۱۲:۵۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
این دزدها را گردن بزنید
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۱۲:۵۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
این دزدها را گردن بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
عجب
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
?????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
اعدامشون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
اعدام مسله را حل نمی کند پول ها را باید بگیرند ازش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
گمون نکنم اینها پول بده باشن فقط زمان کشی میکنن تا مردم فراموش کنند
-
محمد
۱۱:۴۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
انشاء الله عادلانه به جرمشان رسیدگی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
چطوری 2میلیارد دلار پیشه 12 تریلیون؟ !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
وای
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
2,000,000,000x4,000=8,000,000,000,000$
آخرین اخبار