تبریز؛

تعیین مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی آذربایجان شرقی

زائران اربعین حسینی آذربایجان شرقی از مرز خسروی تردد خواهند کرد.

تعیین مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ در جلسه کمیته هماهنگی زائران اربعین حسینی استان اعلام شد: موکب آذربایجان شرقی برای ارائه خدمات به زائران در خارج از کشور در شهرهای بصره و سامرا مستقر میشوند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه اربعین حسینی را بزرگترین حضور وحدت بخش شیعیان دنیا دانست و گفت: باید از تمامی ظرفیت‌ها برای مانور عزتمندی و اقتدار جامعه مسلمانان و شیعیان استفاده کرد.


سعید شبستری خیابانی با بیان اینکه اربعین بزرگترین پایگاه معنوی شیعیان در مقابل دشمنان اسلام، تحریفات و بدخواهان مسلمانان به ویژه شیعیان است ابراز امیدواری کرد امسال نیز همانند سال‌های قبل، اربعین حسینی با همکاری دستگاه‌های مختلف با عزت و اقتدار بیشتر برگزار شود.


وی با تاکید بر تسهیل ورود و انتقال زائران با حفظ امنیت تردد آن‌ها در خاک عراق یادآور شد: باید توصیه‌های امنیتی، زیارتی، بهداشتی و باید‌ها و نباید‌ها پیش از عزیمت و در زمان ثبت نام از سوی مسئولان کمیته‌ها در اختیار مردم قرار گیرد.


معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تهدیدات احتمالی و تعرضات گروههای تروریستی و افراد وابسته به آن‌ها تاکید کرد: کمیته امنیتی باید به صورت ویژه نسبت به هوشیار سازی مردم، کاروان‌ها و موکب‌ها اقدام کنند.

استوار آذر مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه اربعین امسال مصادف با ۱۸ آبان است گفت: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته موکب آذربایجان شرقی مستقر در شهر بصره روزانه آمادگی خدمات دهی به ۱۵ هزار زائر را دارد و در سامرا نیز با مشارکت موکب ۵ استان، شهرداری تهران و سپاه روزانه به ۱۲ هزار زائر خدمات ارائه خواهد داد.

انتهای پیام/خ

اربعین حسینی، بزرگترینحضور وحدت بخش شیعیان دنیا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار