یزد؛

استاندارد جایگاه های CNG استان یزد پس از گذشت چهار سال

پس از گذشت چهار سال جایگاه های CNG استان یزد استاندارد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد حسین ماجدی اردکانی  مدیرکل اداره استاندارد یزد گفت: پس از گذشت چهار سال کار مداوم و برنامه ریزی شده ، جایگاه های CNGسراسر استان یزد استاندارد شد.

ماجدی اردکانی در نشست مشترک کارشناسان نظارت بر اجرای استاندارد و کنترل معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست استان اظهار کرد: با تلاش جایگاه داران خدوم، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و این اداره کل و بر اساس بازرسی های به عمل آمده، جایگاه های CNG استان موفق به انجام اقدامات اصلاحی شده و نگرانی های اولیه در خصوص مخاطرات احتمالی رفع شده است.

وی افزود: مطابق اعلام سازمان ملی استاندارد ایران و بر اساس بازرسی های اولیه و مجدد انجام شده، استان یزد یکی از 12 استانی است که به موقع استانداردسازی جایگاه های CNG شده و بعد از استان قزوین بالاترین درصد پیشرفت اقدامات اصلاحی برای بهبود عملکرد این جایگاه ها را داشته است.

مدیرکل اداره استاندارد یزد یادآور شد: از اول دی ماه سال 1393 ادارات کل استاندارد استان ها موظف به استاندارد سازی تجهیزات جایگاه های CNG شده بودند که در این راستا اداره کل استاندارد استان یزد از 47 جایگاه CNG مستقر در استان 92 بازررسی انجام داد.

ماجدی اردکانی ادامه داد: این فعالیت ها در نهایت منجر به بهبود شرایط جایگاه ها شد ،ضمن اینکه بازرسی از جایگاه های CNG به طور مستمر سالانه یک بار در دستور کار این اداره کل است.

هم اکنون نازل های عرضه سوخت مایع تمام جایگاه ها اعم از بنزین سوپر،بنزین معمولی،نفت گاز و نفت سفید تحت آزمون و کالیبراسون دوره ای استاندارد قرار دارند.

از سال 1396 به بعد کالیبراسیون و کنترل صحت عملکرد نازل های عرضه گاز جایگاه های CNG نیزدر دستور کار قرار گرفته است.

یزدی ها امسال روزی 4 میلیون لیتر بنزین مصرف کردندکه نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۶,۵ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ ی

یزد دومین استان در بهبود عملکرد جایگاه ها

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.