یزد

صدور پروانه كاربرد علامت استاندارد برای 242 واحد تولیدی

با توجه به تدین و تخصص زرگران یزدی، وضعیت این صنعت در استان بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد حسین ماجدی اردکانی مدير كل استاندارد استان يزد گفت: در اين مدت همچنين از واحدهای تولیدی فعال حدود هفت هزار و 700 نمونه برداشت و مورد آزمون قرار گرفته است. 

وی با بيان اين كه طرح اجرای هماهنگ استاندارد طاها در کل کشور به صورت هماهنگ و منسجم اجرا می‌شود، افزود : براساس برنامه‌های مصوب، موفق به 21 هزار مورد بازرسی از واحدهای عرضه کالاها در سطح استان شده‌ایم.

وی با اشاره به انجام حدود 1200 مورد نمونه ‌برداری و آزمون آنها، گفت: مراکزی که به توزیع کالای غیر‌استاندارد مبادرت می‌كنند، ضمن جمع‌آوری و معدوم‌سازی اين کالاها، به مراجع قضایی برای رسيدگی به پرونده تخلف ارجاع می شوند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با هماهنگی‌های که با اتاق اصناف استان شده است، وضعیت کیفی كالاهای عرضه شده در سطح بازار استان به طور چشمگیری بهبود یافته است.

وی اظهار کرد: با توجه به این که صنعت طلا در استان یزد یک صنعت کم آب خواه مادر با قدمت حدود 400 ساله است، اين هنرصنعت مورد توجه و حمایت استاندارد قرار گرفته و در این راستا تعداد 736 نمونه از سطح بازار جمع‌آوری و مورد آزمون قرار گرفته است.

مدیر کل استاندارد استان نيز از مهم‌ترین دستاوردهای دیگر این اداره کل، راه‌اندازی نمایندگی میبد، تکمیل آزمایشگاه مرجع کاشی و سرامیک، اخذ مجوز کارگروه تعیین ماهیت فراورده‌های نفتی، ایجاد سه دفتر استانداردسازی در دانشگاه آزاد اسلامی یزد، کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، اتحادیه صنف طلا سازان و طلافروشان یزد و دریافت لوح تقدیر در جشنواره شهید رجایی را برشمرد.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار