سیستان وبلوچستان در آماده باش کامل برای مقابله با توفان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: تمام اعضای ستاد بحران استان برای مقابله با خسارت های احتمالی ناشی از توفان همراه با گرد و خاک در حالت آماده باش قرار دارند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، غلامرضا اربابی مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: تلاش اعضای ستاد بحران از جمله شرکت های آب و برق، نیروهای امدادی هلال احمر و مراکز بهداشتی به حداقل رساندن خسارات توفان در منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز است.


وی افزود: بر اساس اعلام هواشناسی سیستان و بلوچستان در تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی و مدل های جوی، با افزایش شیب فشاری در نوار شرقی کشور از روز دوشنبه سرعت بادهای 120 روزه در شمال استان افزایش می یابد.


وی ادامه داد: وزش بادهای 120 روزه تا اوایل هفته آینده در منطقه سیستان سبب خیزش گرد و خاک و در نقاط مستعد، توفان می شود.


به گفته کارشناسان هواشناسی سیستان و بلوچستان، وزش باد در روزهای سه شنبه تا جمعه شدیدتر می شود و علاوه بر کاهش شدید دید، سبب کاهش کیفیت هوا و حرکت شن های روان نیز خواهد شد.


علی ملاشاهی افزود: با توجه به توفان شن اختلال تردد در جاده های ارتباطی شمال و نوار غربی استان و پروازهای فرودگاه زابل بسیار محتمل است.


وی ادامه داد: در این مدت برای سایر نقاط استان افزایش غلظت غبار و در برخی ساعات باد شدید و گرد و خاک انتظار می رود.


تردد نکردن غیرضروری به ویژه برای افراد آسیب پذیر در زمان غبار آلودشدن هوا در فضای باز، رعایت حداکثری مقررات رانندگی در هنگام توفان گرد و خاک و شن، مدیریت حرکت ماسه و شن در حاشیه جاده ها و ریل ها و آماده باش مراکز بهداشتی و درمانی از مهمترین توصیه های اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان به شهروندان در این مدت است.


سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

 

انتهای پیام/ی

 

 

توفان در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.