امدادرسانی به ۴۳۰۸ خانوار روستایی طوفان زده در منطقه سیستان

از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تا کنون به چهار هزار و ۳۰۸ خانوار طوفان زده ساکن ۵۹ روستا در منطقه سیستان واقع در شمال استان امدادرسانی شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،غلامرضا اربابی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: : سه هزار و ۹۸۷ سبد غذایی در این مدت میان ساکنان روستا‌های طوفان زده شمال سیستان و بلوچستان توزیع شده است.


وی افزود: تمام دستگاه‌های امدادی و اجرایی سیستان و بلوچستان در آماده باش کامل برای مقابله با بحران گرد و خاک و طوفان هستند.


وی ادامه داد: ۲۱ نقطه ماسه گیر در شمال استان شناسایی و ماشین آلات راهداری برای امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی در مواقع طوفان گرد و خاک در این نقاط مستقر شده است.


مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ادارات آب، برق، راه، مخابرات، اورژانس و محیط زیست از جمله دستگاه‌هایی هستند که برای حل مشکلات ناشی از باد‌های ۱۲۰ روزه منطقه سیستان که به زاهدان و مناطق مرکزی استان هم کشیده شده است برنامه ریزی لازم را انجام داده اند.


هر ساله وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد آغاز می‌شود و با شدت‌های متفاوت تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد.

 

 کاهش یافتن دید افقی در 24 ساعت گذشته


به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان، دید افقی در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف استان کاهش یافته و در زاهدان به ۵۰۰ متر رسید.


علی ملاشاهی اظهار داشت: با توجه به تداوم وزش باد‌های شمالی در این مدت شعاع دید افقی در میرجاوه به ۷۰۰ متر، زهک هزار متر، در نصرت آباد، سراوان، خاش و زابل ۲ هزار متر و در ایرانشهر به ۲ هزار و ۵۰۰ متر رسید.


وی افزود: پیش بینی می‌شود وزش باد‌های شمالی تا روز چهارشبنه با شدت زیاد همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان و با شدت کمتر در نواحی مرکزی و جنوبی استان تداوم داشته باشد.


وی گفت: از روز گذشته تاکنون حداکثر سرعت باد در زابل به ۸۰ کیلومتر بر ساعت و در زاهدان به ۷۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.


کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: فعلا سرعت وزش باد در زاهدان کم است، اما تا ساعاتی دیگر بر شدت آن افزوده می‌شود.


سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.