سنندج؛

استان کردستان سرزمین مجاهدت های خاموش

خادم امام رضا(ع) گفت: استان کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش و شهدای مظلوم است.  

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حجت‌الاسلام عباس بابایی خادم امام رضا(ع) در سنندج پیش از ظهر امروز در همایش استانی تجلیل از خادمان، هیئت امنا، مدیران مراکز فرهنگی قرآنی، مبلغین بومی و رسانه‌های فعال و روز ملی تکریم امامزادگان در مرقد مبارک امامزاده هاجره خاتون گفت: هزار و 200 سال است که انسان‌های زیادی برای زیارت مرقد امامزاده هاجر خاتون(ع) می‌آیند و از ایشان حاجت می‌گیرند.

 وی با بیان اینکه این ارادت و عشق مردم به خواهر امام رضا(ع) به واسطه امامزاده بودنشان نیست، گفت: ایمان درست و واقعی امامزاده هاجر خاتون(ع) به خداوند متعال، قرآن و رسول خدا است.

بابایی به اجرای برنامه کاروان زیر سایه خورشید طی این سال‌ها در کشور گریزی زد وبیان کرد: اینکه این پرچم از یک‌هزار و 600 کیلومتر به این استان آورده‌ایم صرف این نیست که یاد صحن آزادی و انقلاب بیفتید و گریه کنیم هدف از این کار شعارهایی است که هر ساله برای این کاروان تعریف می‌شود.

خادم امام رضا(ع) در سنندج ، از استان کردستان به عنوان سرزمین مجاهدت‌های خاموش و شهدای مظلوم نام برد و افزود: بیش از 5 هزار و 400 شهید در این استان خون پاکشان را در راه دفاع از نظام فدا کردند.

به گفته وی، بیش از 80 درصد از شهدای این استان را عزیزان اهل سنت تشکیل داده‌اند که به راستی اقتدار به امام رضا(ع) را مانند سایر شهدای کشور در زندگی خود معنا کرده‌اند.

بابایی در پایان افزود: نماز واجب الهی و پیشانی دین ماست اگر در خانه‌ای ایمان به خدا وجود دارد و نسبت به خاندان پیامبر محبت دارند، اما نماز را ادا نمی‌کنند و به امر حجاب بی‌توجهی می‌کنند ایمان واقعی ندارند.

انتهای پیام/ م ح

80 درصد شهدای کردستان اهل سنت هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.