سنندج؛

وجود 74 بقعه متبرک در سطح استان کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از وجود 74 بقعه متبرکه در استان کردستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان پیش از ظهر امروز در همایش استانی تجلیل از خادمان، هیئت امنا، مدیران مراکز فرهنگی قرآنی، مبلغین بومی و رسانه‌های فعال و روز ملی تکریم امامزادگان درمرقد مبارک امام زاده هاجر خاتون ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت با سعادت امام رضا(ع)گفت: 8 هزار و 500 بقاع متبرکه در کشور ما وجود دارد که رسیدگی به امورات این امامزادگان کار آسانی نیست.

 وی بیان کرد: مردم در بحث رسیدگی به همه این امامزادگان از اوقاف انتظاراتی دارند و تمام تلاش ما ایجاد بسترهای لازم برای رسیدگی کامل و در تمام حوزه‌ها به این قباع متبرکه است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان تبدیل این امامزادگان به قطب‌های فرهنگی در راستای تحقق منویات رهبری را مورد تاکید قرار داد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری باید از جایگاه این امامزادگان برای ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی استفاده کرد.

 نوروزی افزود: با هدف تحقق منویات رهبری سعی داریم در این 8 هزار و 500 بقاع متبرکه در زمینه ایجاد زیرساخت‌های عمرانی و اقدامات فرهنگی به گونه ای کار کنیم که هر کدام از این بقاع متبرکه به یک پایگاه دینی و فرهنگی تبدیل شود.

 وی به وجود 74 بقعه متبرک در سطح استان کردستان اشاره کرد و گفت:  شاید بسیاری از کسانی که به این استان سفر می‌کنند وجود 74 امامزاده در این استان را باور نکند

نوروزی از تدوین کتابچه معرفی امامزادگان استان کردستان خبر داد و گفت: نقشه زیارتی امامزادگان کردستان طراحی و در قالب این کتابچه در اختیار مردم استان‌های همجوار قرار گرفته و به زودی در کل کشور توزیع می‌شود.

 انجام فعالیت عمرانی در 34 بقعه استان

به گفته  نوروزی، در تمام بقاع متبرکه استان در حال حاضر کارهای فرهنگی انجام می‌شود که برگزاری خیمه‌های معرفت، طرح آرامش بهاری، ضیافت الهی و بصیرت عاشورایی از جمله این برنامه‌ها است.

 وی از امام زاده هاجر خاتون به عنوان یکی از پایگاه‌های فرهنگی برای مردم کردستان نام برد و گفت: اقدامات فرهنگی بسیار خوبی به صورت مستمر در این امامزاده اجرا و خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم استان روبه رو است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان افزود: اقدامات و فعالیت‌های قرآنی در 34 بقعه استان انجام برخی تخریب و در حال انجام است که برخی‌ها در حد افتتاح کارهای عمرانی و برخی در حال بازسازی است.

 نوروزی در پایان گفت: خیلی از امامزاده‌ها صحن گلدسته و مناره ندارند و دنبال تزریق اعتبار برای بازسازی آنها هستیم.

انتهای پیام/ م ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.