زنجان؛

تولید سالانه حدود 35 هزار تن گندم در شهرستان ایجرود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود میزان گندم تولیدی شهرستان ایجرود را سالانه حدود 35 هزار تن اعلام کرد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود، گفت:در تیر ماه سال جاری با آغاز فصل برداشت گندم در شهرستان ایجرود شاهد فعالیت کمباین های بومی و مهاجر به منظور برداشت مکانیزه این محصول استراتژیک هستیم.

محمد باقر آقاجانلو با بیان اینکه عملیات برداشت از مهم ترین مراحل تولید محصول گندم بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: همه ساله درصدی از محصول گندم تولیدی شهرستان ایجرود در اثر ریزش در هنگام برداشت به هدر رفته و موجب خسارت به کشاورزان و کاهش تولید شهرستان می شود.

وی میزان گندم تولیدی شهرستان ایجرود را سالانه حدود 35 هزار تن اعلام کرد و افزود: که در نتیجه هر درصد تلفات گندم در زمان برداشت در سطح مزارع شهرستان، معادل 350 تن محصول از دسترس خارج می شود، این در حالی است که در مواقعی میزان ریزش برخی کمباین ها به بیش از 10 درصد نیز افزایش می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود با اشاره به اینکه تنظیم نبودن کمباین ممکن است در اثر سهل‌انگاری راننده و یا در اثر عدم آگاهی و آموزش کافی وی اتفاق بیافتد، تصریح کرد: البته شرایط نامساعد محیطی در هنگام کار (گرما و گرد و غبار) نیز برای رانندگان کمباین بسیار آزار دهنده است که با تجهیز کمباین های جدید به کابین این مشکل برطرف شده است.

آقاجانلو بر اهمیت و لزوم نظارت اکیپ های بازدید از کمباین در روند برداشت گندم تاکید و عنوان کرد: امسال 45 کمباین بومی و حدود 70 کمباین مهاجر در سطح شهرستان ایجرود فعال است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود بیان داشت: در حال حاضر اکیپ های بازدید از کمباین و نظارت بر فرآیند برداشت گندم به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده در محل های برداشت حاضر شده و از نزدیک بر عملکرد کمباین‌داران نظارت دقیق و مستمر دارند تا ریزش ها در مزارع شهرستان به حداقل رسیده و شاهد بروز کم‌ترین خسارت برای کشاورزان شهرستان باشیم.

انتهای پیام/ن

امسال ۴۵ کمباین بومی و حدود ۷۰ کمباین مهاجر در سطح شهرستان ایجرود فعال است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.