مخالفت آلمانی ها با تحریم های یک جانبه آمریکا

مردم آلمان طرح تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه را تنها در راستای منافع واشنگتن می دانند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تارنمای خبری نشریه اشپیگل، نتایج نظرسنجی جدید موسسه افکار سنجی فورسای آلمان نشان می‌دهد که 83 مردم این کشور، طرح تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه را که تحریم‌هایی را هم علیه ایران و کره‌شمالی شامل می‌شود، مردود و تنها در راستای منافع واشنگتن می‌دانند.
 
نظرسنجی مذکور از تاریخ هفت تا 11 ژوئیه از یک هزار شهروند بالای 18 سال آلمان به عمل آمده است.
 
پیش از این زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرده بود که برلین هرگونه کاربرد فراجغرافیایی تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های اروپایی را رد می‌کند.
 
کنگره آمریکا هفته گذشته طرح مشترک تحریم‌های روسیه، ایران و کره‌شمالی را تصویب کرد و آن را برای تایید به کاخ سفید فرستاد.
 
دولت آمریکا پیش از این درباره بخش‌هایی از طرح تحریم‌ها که اختیار لغو تحریم‌های روسیه را از رئیس جمهوری سلب و آن را منوط به تایید کنگره می‌کند، ابراز نگرانی کرده بود؛ با این حال سخنگوی کاخ سفید روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا قصد امضای این طرح را دارد.
 
«رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه در این خصوص با صدور یک بیانیه گفت که هدف از تحریم‌ها، فشار به مسکو برای برداشتن گام‌هایی در جهت «بهبود روابط» است.
 
این در شرایطی است که دولت روسیه این تحریم‌ها را مغرضانه خواند و گفت به آن واکنش نشان خواهد داد.
 
وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته (جمعه) در نخستین گام، دستور کاهش شمار کارکنان سفارتخانه و کنسولگری‌های آمریکا در روسیه و تعطیلی برخی مراکز دیپلماتیک این کشور را صادر کرد.
 
انتهای پیام/  

آلمانی ها با تحریم های یک جانبه آمریکا مخالف اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار