رئیس خانه صنعت و معدن ایران:

جامعه صنعتی و معدنی از دولت طلبكار است/روند تسهیلات دهی فعلی تولید را نجات نخواهد داد

سهل آبادی گفت:جامعه صنعتی و معدنی از دولت طلبكار است،مگر ما در ركود و تحریم تقصیر داشته ایم كه حالا نتایج آن را باید پذیرا باشیم.

جامعه صنعتی و معدنی از دولت طلبكار استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت ایران در نشست خبری اظهار داشت: مردم منتظر ثمره دادن و نتایج برجام در اقتصاد هستند و امیدواریم كه وزرای اقتصادی دولت دوازدهم حداقل انتظار جامعه صنعتی و معدنی را مدنظر قرار دهند.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت ایران افزود: اصلاح نظام بانكی،قانون مالیات بر ارزش افزوده،سود سپرده بانكی و شرایط نامطلوب اقتصاد كشور تولیدكنندگان را با مشكلات جدی روبرو كرده است.

وی با بیان اینكه در بخش های مختلف اقتصادی مشكلات عدیده ای وجود دارد، گفت: وزرای اقتصادی دولت آتی باید در رابطه با مشكلاتی كه چندین سال گریبان تولیدكنندگان را گرفته پاسخگو باشند.

سهل آبادی تصریح كرد:جامعه صنعتی و معدنی از دولت طلبكار است،مگر ما در ركود و تحریم تقصیر داشته ایم كه حالا نتایج آن را  باید پذیرا باشیم.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت ایران با بیان اینكه تسهیلات طرح رونق غالبا صرف پرداخت دیون گذشته تولیدكنندگان شد، تاكید كرد: تسهیلات نباید نوشداروی بعد از مرگ باشد،آنقدر مسیر اخذ وام طولانی است كه برای تولید مشكل زا شده و همچنین بانك ها در انتظار وثایق سهل الوصول هستند و ارزش گذاری در این خصوص یك طرفه انجام می شود.

سهل آبادی بیان كرد: یكی از مشكلات نحوه خصوصی سازی است كه در سالهای قبل به گونه ای انجام شده كه موفقیت خاصی حاصل نشده و شركت ها به افرادی واگذار شده كه قصد استفاده از مایملك خود داشتند و در این مورد باید با تشكل های صنعتی و معدنی همكاری صورت گیرد.

وی تاكید كرد: تفكیك و یا تجزیه وزارت خانه دردی را دوا نمی كند و نباید دوباره وزارتخانه تفكیك شود و انتظار ما این است كه وزیری توانمند سركار بیاید كه به استان ها تفویض اختیار كند و از معاونینی توانا بهره ببرد.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران با اشاره به لزوم اصلاح نظام بانكی گفت: بانك ها سود سپرده ٢٤ درصدی اعطا می كنند و برای تشویق به سپرده گذاری و جذب آن در رقابت هستند که در این حالت انگیزه ای برای سرمایه گذاری در تولید بوجود نمی آید که برای جلوگیری از این امر باید بر سود سپرده مالیات وضع شود.

وی تاكید كرد: تسهیلات جدید طرح رونق كه به ٣٠هزار میلیارد افزایش پیدا كرده شامل همه صنوف و بخش های اقتصادی از جمله،معدن،صنعت، كشاورزی،گردشگری و اصناف می شود و تا تكلیف دیون گذشته صنعت گران مشخص نشود هیچ تسهیلاتی تولید را نجات نخواهد داد.

سهل آبادی با بیان اینكه بسیاری از واحدهای تولیدی به تعطیلی كشیده شده اند، اظهار داشت: برای تسهیلات تولید باید چاره ای اندیشیده شود و استقبال از این وام ها بدلیل استمهال است و قسمت اعظم آن صرف دیون شده و وام جدیدی كه داده می شود موجب دیون مضاعف با بهره مركب می شود.

وی بیان كرد: باید اجازه داد تولید جان تازه ای بگیرد و بعد از آن توقع پرداخت مالیات و بدهی های معوق داشت. قانون ارزش افزوده در زمان ركود معنا ندارد.

انتهای پیام/

تولیدکنندگان در انتظار وزیر توانمند صنعت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار