رحمانی‌فضلی در نشست مشترک دولت و بخش خصوصی مطرح کرد؛

مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی ایجاد شود / ایجاد معاونت اقتصادی استان‌ها در آینده

وزیر کشور گفت: بايد مركز فوريت بررسی مشكلات واحدهاى توليدى داشته باشيم تا مشكلات آنها حل شود.

رحمانی‌فضلی: بازار مالى ما چندان قدرتمند نيست/بايد مركز فوريت بررسی مشكلات واحدهاى توليدى داشته باشيمبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست مشترک اعضای شورای ملی گفت‌وگوی دولت بخش خصوصی که امروز (شنبه، 7 مرداد ماه) در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: برای تقویت نقش شورای گفت‌وگو باید قوانین را تنظیم کنیم. دستورالعمل‌های اجرایی قوانین را وزارت‌خانه‌های صنعت و کشاورزی اجرایی می‌کنند. 

وی ادامه داد: شناسایی موانع توسعه و سرمایه‌گذاری بر استان‌ها انجام شده است و پیگیر رفع این موانع هستیم. 

ظرفیت قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیار خوب است

وزیر کشور با بیان اینکه ظرفیت قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیار خوب است تاکید کرد: باید از این ظرفیت استفاده بیشتری ببریم. شرایط کشور در وضعیتی است که همه امور به اقتصاد مقاومتی بر نمی‌گردد. ما در منطقه مسائلی داریم که توانسته صادرات را تحت تاثیر قرار بدهد خوشبختانه پیگیری‌های جدی‌ توسط وزارت امور خارجه در حال انجام است تا این مشکلات رفع شوند.

به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز داریم 

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری خارجی بنابر شرایط حاکم بر کشور نتوانسته نقش خود را به خوبی ایفا کند و منابع ما بانک‌ها و بودجه هستند. 

رحمانی‌فضلی افزود: احساس کردیم بانک‌ها بخشی از منابع را به عنوان سپرده نگه می‌دارند و در بخش سود دهی هم بالاتر از مصوبه عمل می‌کنند، ما پیگیری این مسائل را در دستور کار داریم و اگر شما هم مواردی را دیده‌اید اطلاع دهید تا رفع شود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی را راه اندازی کنیم اظهار داشت: ما در تهران این مرکز را ایجاد خواهیم کرد به دولت هم پیشنهاد کردیم که وزارت کشور آمادگی دارد به صورت 24 ساعته در این مرکز فوریتی مشکلات واحدهای تولیدی را بررسی و حل کند. 

وی به بحث واگذاری اختیارات به استان‌ها اشاره کرد و در این زمینه گفت: ما در دولت 86 مورد را مصوب و این اختیارات را واگذار کردیم. در سال‌های مختلف متولی این واگذاری‌ها شدند بعضی خوب عمل کردند اما بعضی دیگر تاکنون نتوانستند اختیارات تفویض کنند. 

بعضی دستگاه‌ها در تصمیم‌گیری‌ها تعصب دارند و واگذاری اختیارات را انجام نمی‌دهند

رحمانی‌فضلی بیان کرد: از نظر کارشناسی استان‌های ما مشکلی ندارند برخی دستگاه‌ها در پیچ و خم‌های تصمیم‌گیری‌ها تعصب دارند و واگذاری اختیارات را انجام نمی‌دهند ما با مجلس صحبت کردیم در برنامه ششم ردپاهای خوبی از این مسئله گذاشته شده است. 

وزیر کشور ادامه داد: نظام بودجه‌ریزی با این روشی که اکنون داریم مناسب نیست باید به کمک هم نسبت به تغییرات کارهای موثرتری انجام بدهیم. 

باید در نظام پولی و بانکی تغییرات اساسی ایجاد کنیم

وی با بیان اینکه باید در نظام پولی و بانکی تغییرات اساسی داشته باشیم گفت: این نظام پولی و بانکی نمی‌تواند در توسعه، تعاون و توازن نقش موثری ایفا کند باید نظام پولی در مباحث دیگر هم اقدامات موثری انجام بدهد.

در نظام اداری اصلاحات زیادی انجام داده‌ایم

وزیر کشور با تاکید بر اینکه در بحث نظام اداری اصلاحات زیادی انجام داده‌ایم، ‌اظهار داشت: اخیرا در سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای گذاشتیم و کشور به 8 منطقه تقسیم شد پیشنهادی در سطح دولت ارائه شده که اگر ایجاد این مناطق محقق شود، استاندارانی که در سطح مناطق هستند بتوانند در جلسات هیئت دولت شرکت کنند یعنی نمایندگان منطقه‌ای یا وزاری منطقه‌ای داشته باشیم. 

وی تاکید کرد: در بحث ایجاد معاونت اقتصادی استان‌ها به رئیس جمهور نامه نوشتیم، رئیس جمهور هم به سازمان امور اداری و استخدامی کشور اعلام کرده که این موضوع محقق شود.

سازماندهی بازارچه‌های موقت و کولبران در زمینه کنترل قاچاق موثر است

رحمانی‌فضلی خاطر نشان کرد: مسئولان مربوطه در زمینه کنترل قاچاق می‌گویند که 40 تا 50 درصد  توانستیم قاچاق را کنترل کنیم، سازماندهی بازارچه‌های موقت و کولبران هم می‌تواند در زمینه کنترل قاچاق موثر باشد. 

 انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار