مهاباد؛

فعالیت معادن مهاباد در بخش تولید و ایجاد اشتغال

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد: میزان استخراج سالیانه معادن فعال مهاباد به 509 هزار تن رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد  ، رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت مهاباد گفت: شهرستان مهاباد به لحاظ دارا بودن ذخایر معدنی فراوان، در حال حاضر با 39 معدن فعال در استان در جایگاه مناسبی قرار داشته و میزان استخراج سالیانه معادن فعال مهاباد به 509 هزار تن رسیده است.
صادق قادری در خصوص معادن فعال مهاباد اظهار داشت: شهرستان مهاباد به لحاظ دارا بودن موقعیت دسترسی مناسب و نیز دارا بودن ذخایر معدنی فراوان در حال حاضر با 39 معدن فعال در حال استخراج انواع ماده معدنی است.
وی در خصوص مواد استخراجی توسط این معادن گفت: مرمریت، تراورتن ، سیلیس، پوکه معدنی، سیلیس، منگنز، آهن، سنگ‌لاشه، کوارتزیت و باریت از جمله مواد معدنی استخراجی این معادن هستند که در این بین ماده معدنی باریت با تولید سالیانه 97 هزار و 100 تن، بیشترین ماده استخراجی این معادن است .
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد افزود: کاهش بازار فروش و همچنین کمبود منابع مالی از دلایل اصلی تعطیلی حدود 23 معدن این شهرستان در سال 94 و 95 بوده که در صورتی که روند استخراج و تولید توسط این معادن ادامه می‌یافت، علاوه بر اشتغالزایی در امر تولید و استخراج اسمی سالیانه 108 هزار و 755 تن در سال، می‌توانستند به بخش صادرات و حوزه سنگ کشور کمک‌های شایانی ارائه دهند.
قادری خاطر نشان کرد : در سه سال اخیر پنج معدن این شهرستان به دلیل عدم اجرای تعهدات از سوی این اداره سلب صلاحیت فعالیت شدند که متاسفانه به همین علت 70 نفر از افراد شاغل در این معادن کار خود را از دست داده و بیکار شده‌اند .
وی یادآور شد: از تعداد 67 معدن شهرستان مهاباد، 37 معدن در ردیف معادن شرکتی حقوقی، 29 معدن متعلق به اشخاص حقیقی و یک معدن نیز به صورت شرکت تعاونی ثبت شده است .
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد میزان استخراج سالیانه از معادن فعال مهاباد را 509 هزار تن در سال عنوان کرد و افزود: براساس برآورد این اداره، ذخیره قطعی این معادن در حدود 6 میلیون تن است که در این میان، ماده معدنی سنگ لاشه 12با هزار تن ذخیره قطعی از بیشترین میزان ذخیره در میان سایر ماده‌های معدنی، برخوردار است.
قادری در ادامه گفت: با فعالیت 39 معدن این شهرستان برای 365 نفر شغل ایجاد شده که در صورت حمایت‌های لازم دولت از این بخش در خصوص راه‌اندازی دوباره 23 معدن غیر فعال این شهرستان می‌توان پیش‌بینی کرد که برای 200 نفر دیگر در بخش معدن شهرستان شغل ایجاد شود .
انتهای پیام/ع

 

فعالیت معادن مهاباد با تولید سالیانه 509 هزارتن انواع مواد معدنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.