شیراز؛

فارس رتبه نخست اقامه نماز جمعه در کشور

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس گفت: نماز جمعه در ۷۶ نقطه از استان فارس اقامه می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام ملک مکان مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس با بیان اینکه پنجم مرداد یادآور اقامه اوّلین نماز جمعه در سال ۵۸ در شهر تهران به امامت مرحوم آیت الله طالقانی است، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شیراز دومین شهری بود که نماز جمعه به امامت شهید آیت الله دستغیب در مسجد جامع عتیق برگزار شد.


وی با اشاره به اینکه از سوم تا 10 مردادماه به نام هفته نماز جمعه نام گذاری شده است، ادامه داد: در این یک هفته کارکرد‌ها و نقش نماز جمعه در امور مختلف فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، سیاسی تبیین می‌شود و ویژه برنامه هائی به همین مناسبت در کل کشور و فارس پیش بینی شده است.


ملک مکان بیان کرد: امسال هفته نماز جمعه مصادف با دهه کرامت است و به همین مناسبت برنامه‌های شامل و تجلیل و تکریم از ائمه جمعه ‌ای که در زمان دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشتند، تجلیل از ائمه جمعه پیشکسوت استان، تقدیر از جوانان فعّال در ستادهای نماز جمعه و تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه در این هفته برگزار می‌شود.


وی از اجرای برگزاری نمایشگاه کتاب با گرایش نماز و نماز جمعه در مصلّی ها، برپائی نمایشگاه ویژه آثار مرحوم آیت الله مشکینی در شهر جهرم، برگزاری مسابقات مختلف و متنوع فرهنگی و مذهبی به ویژه در موضوع نماز و نماز جمعه و ده‌ها برنامه دیگر در شهر‌ها و شهرستان‌ها را با همکاری نهاد‌ها و ارگان‌ها خبر داد.


مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس گفت: میانگین سن ائمه جمعه استان ۴۹ سال است.


وی اظهار داشت: جوانترین امام جمعه در استان، امام جمعه بخش پارسارگاد با ۳۱ سال سن و مسن‌ترین امام جمعه استان، امام جمعه آباده طشک با ۸۴ سال سن است.


حجت الاسلام ملک مکان با بیان اینکه سه نفر از ائمه جمعه فارس عضو مجلس خبرگان رهبری هستند، بیان کرد: چهار نفر نیز عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها و یک نفر از معلمان آموزش و پرورش است.
انتهای پیام/ر

سوم تا 10 مردادماه به نام هفته نماز جمعه نام گذاری شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار