یزد؛

ثبت بیش از 30اثر فرهنگی،تاریخی بافق در فهرست آثار ملی کشور

بیش از 30اثر فرهنگی،تاریخی بافق در فهرست آثار ملی کشور قرارگرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ رئیس میراث فرهنگی بافق از تهیه پرونده 30 اثر فرهنگی و تاریخی این شهرستان برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

رنجبربا اشاره پیگیری های انجام شده توسط این نهاد جهت ثبت بناهای تاریخی اشاره و گفت:مبلغ 170میلیون ریال جهت تهیه پرونده ثبتی بناهای تاریخی این شهرستان اختصاص یافته است.

رنجبر افزود:در ابتدای سال جاری 25بنای تاریخی شهرستان که واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی کشور بودند با همکاری دو گروه برداشت کننده بنا انجام شد.

وی با بیان اینکه این دو گروه برداشت کننده از دانش‌آموختگان رشته معماری و بومی شهرستان برای برداشت بناهای تاریخی در نظر گرفته شده بودند تصریح کرد: در مدت دو ماه به‌ویژه در روزهای طاقت‌فرسای ماه مبارک رمضان عملیات برداشت از بناها به انجام رسید.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق بیان کرد: این امر موجب تقویت خودباوری نیروهای جوان و متخصص شهرستان و پرونده بناهای تاریخی از جهت ثبت در فهرست آثار ملی کشور آماده شد.

رنجبر خاطرنشان کرد: با ثبت این بناهای ارزشمند تعداد آثار ثبت‌شده در فهرست آثار ملی کشور تا پایان سال 96 به 80 اثر می‌رسد و این رقم نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

انتهای پیام/ ی

 اختصاص 170 میلیون ریال  جهت تهیه  پرونده ثبتی  بناهای تاریخی  شهرستان بافق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار