نماینده سنای روسیه: پاسخ تحریم‌های آمریکا باید سخت و دردناک باشد

یک عضو کمیته روابط خارجی سنای روسیه خواستار پاسخ شدید مسکو به تحریم‌های جدید واشنگتن علیه این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ «کانستانتین کاساچیوف»، رئیس کمیته روابط بین‌الملل مجلس سنای روسیه، در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک نوشت: پاسخ مسکو به تحریم‌های جدید واشنگتن باید سخت و دردناک باشد.

این نماینده روس در ادامه افزود: تصویب تحریم‌های روسیه، ایران و کره شمالی در مجلس نمایندگان آمریکا هیچ موفقیتی در روابط آمریکا و روسیه به حساب نمی‌آید. در حقیقت تضعیف روابط دو جانبه پس از تصویب این طرح، اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

طبق طرح تصویب شده اخیر در مجلس نمایندگان آمریکا، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور، دیگر نمی‌تواند در کاهش تحریم‌های روسیه دخالتی داشته باشد. از این پس هرگونه اقدام احتمالی در باره این موضوع، نیازمند اخذ مجوز از کنگره خواهد بود.

اگر ترامپ از امضای طرح خودداری کند، مصوبه به کنگره بازگشته و دوباره به رای گذاشته می‌شود. در صورت کسب رای مثبت دو سوم نمایندگان هریک از مجلس‌ها (سنا و مجلس نمایندگان)، این مصوبه لازم‌الاجرا می‌شود.

مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه طرح تشدید تحریم‌های یکجانبه آمریکا را علیه روسیه، ایران و کره شمالی تصویب کرد و این طرح با موافقت ۴۱۹ نماینده و تنها سه رای مخالف به تصویب رسید.

 

انتهای پیام/

سناتور روس خواستار پاسخ سخت روسیه به تحریم‌های آمریکا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار