براساس گزارش موسسه مطالعات اقتصادی آلمان؛

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تهدیدی جدی برای صنایع آلمان است

موسسه مطالعات اقتصادی کلن آلمان اعلام کرد برکسیت می تواند زنجیره‌های فراملی تامین کالای صنایع آلمان را با تهدید مواجه کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، موسسه مطالعات اقتصادی کلن آلمان روز سه شنبه با انتشار گزارشی هشدار داد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند زنجیره های فراملی تامین کالای صنایع آلمان را با تهدید مواجه کند. 
 
در این گزارش آمده است «زنجیره های کنونی پیچیده تامین کالا می تواند به دلیل خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دچار فروپاشی شود.»
 
براساس این گزارش، صنایع  فراملی و چندملیتی به دلیل همگرایی مالی و اقتصادی اتحادیه اروپا عملا در هم تنیده شده‌اند و قطعات مورد نیاز برای  ساخت بسیاری از محصولات از کشورهای مختلف تامین می شوند. 
 
شرکت های انگلیسی در سال 2014 حدود 200 میلیارد دلار کالا و خدمات برای شرکت های اتحادیه اروپا فراهم کردند که 36 میلیارد دلار آن راهی بازار آلمان شد.
 
بر اساس گزارش موسسه مطالعات اقتصادی کلن، این همکاری اکنون با تهدیدی بسیار جدی مواجه شده است و  در فقدان تجارت آزاد میان شرکت های دو کشور، شرکت های آلمانی با عواقبی جدی مواجه خواهند شد.
 
این گزارش همچنین خاطرنشان کرد، وضعیت برای تولیدکنندگان انگلیسی نیز به همین صورت است و آنها به شدت نگران از دست دادن بازارهای اتحادیه اروپا هستند.
 
در نهایت در صورتی که آلمان و انگلیس تعرفه تجارت بین دو کشور را کاهش ندهند، شرکت های آلمانی باید قیمت های بالاتری برای تامین کالاها و خدمات، سرمایه و نیروی انسانی مورد نیاز خود بپردازند.
 
انتهای پیام/

 

تهدید جدی صنایع آلمان در پی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار